مدیرکل صمت گیلان: کشفیات کالای قاچاق در گیلان ۲۷ درصد رشد داشته است

0 7

معاون وزیر صمت از مدیرکل صمت گیلان به جهت تلاش در حمایت از تولید، پیشگیری و مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی تقدیر کرد.

 

عصر کاسپین/ محمد مهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت با صدور لوح تقدیری خطاب به مدیرکل صمت گیلان بدلیل کسب رتبه دوم مبارزه با قاچاق کالای اداره کل صمت گیلان در کشور، از زحمات وی در این زمینه در سال گذشته تقدیر کرد.

مدیرکل صمت گیلان با بیان اینکه مبارزه با مقوله قاچاق و کالای تقلبی در حمایت از صنایع داخلی است، در پی صدور این لوح تقدیر گفت: کسب رتبه دوم تعداد بازرسی های انجام شده در حوزه قاچاق کالا این اداره کل در سال گذشته در کل کشور ماحصل زحمات شبانه روزی همکاران بنده در حوزه نظارت و بازرسی می باشد که شایسته قدردانی می باشد.

وی با بیان اینکه با تلاش شبانه روزی بازرسان این اداره کل، ارزش ریالی پرونده‌های متشکله حوزه قاچاق ۳۳۳ درصد در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش یافت افزود: این رشد از نظر تعداد پرونده های مکشوفه ۲۷ درصد افزایش داشت و تعداد پرونده‌های تشکیل شده در حوزه دخانیات ۴۷ فقره، کالاهای سلامت محور ۱۸۲ فقره، لوازم یدکی لاستیک خودرو ۱۱ فقره و پوشاک و منسوجات ۲۳ فقره را شامل می شود.

دکتر پورحیدری تصریح کرد: از پرونده های شاخص در حوزه قاچاق کالا می توان به کشف ۲۰۱۴۵ عدسی و لنز قاچاق به ارزش بیش از ۱۲ میلیارد ریال، کشف ۲۰۰۴ بسته توتون به ارزش حدود ۴ میلیارد ریال و همچنین کشف ۱۲۸۰ پکیج قاچاق به ارزش بیش از ۱۱۵ میلیارد ریال می توان اشاره نمود.

مدیرکل صمت گیلان ورود محصولات قاچاق فاقد پشتوانه را باعث آسیب به جایگاه تولیدات داخلی و ضربه به اقتصاد کشور دانست و تاکید کرد: ورود کالای قاچاق و تقلبی نظم بازار را برهم می زند و جایگاه واقعی تولیدات داخلی و زحمات تولید کنندگان را در جذب سهم بازار هدر می دهد لذا به شدت با آن برخورد می کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 5 =