مدیرکل میراث فرهنگی گیلان عنوان کرد سرمایه گذاری ۶۰۰۰ میلیارد تومانی در بخش گردشگری گیلان

0 9

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، با بیان اینکه در راستای برگزاری نخستین همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری گردشگری در گیلان ۲۰۰ فرصت سرمایه گذاری در میراث طبیعی و بناهای تاریخی را احصا کردیم، گفت: در این بخش ۶۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در دست اجراست.

عصر کاسپین/ ولی جهانی در همایش تبیین الگوی شناختی گردشگری ایرانی اسلامی که در مجتمع خاتم الانبیاء(ص) رشت برگزار شد، اظهار کرد: شناخت الگوی مناسب برای معرفی گردشگری اسلامی و توسعه گردشگری در قالب الگوهایی ذکر شده، می تواند یکی از راهکارهای تحقق توسعه همه جانبه گردشگری باشد.

وی استان گیلان را زادگاه سرداران صفویه و آل بویه و سادات کیا و بزرگان دینی همچون آیت الله بهجت(ره) و شخصیت های علمی همچون استاد معین دانست و تصریح کرد: علاوه بر انسان های برجسته، آداب و رسوم و سنن بومی و محلی بخش مهمی از جاذبه های تاریخی و فرهنگی گیلان را تشکیل می دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان، با بیان اینکه ۵۰۰۰ اثر تاریخی در این استان شناسایی شده و ۱۲۳۵ اثر را ثبت ملی کردیم، گفت: بخش عمده این آثار مربوط به تمدن دوره اسلامی است.

جهانی گیلان را دارای جاذبه های گردشگری اسلامی دانست و بیان کرد: سال گذشته ۲۵۶ پروژه حوزه گردشگری را با سرمایه گذاری ۱۲۰۰ میلیارد تومانی افتتاح و برای ۱۵۷۳ نفر شغل ایجاد کردیم.

وی همچنین از برگزاری ۴۴۴ برنامه فرهنگی و همایش و جشنواره و نشست تخصصی گردشگری در استان طی سال گذشته خبر داد و متذکر شد: جشنواره گردشگری با موضوع کشاورزی در استان گیلان برگزار می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، با بیان اینکه سال گذشته دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از اماکن گردشگری استان بازدید کردند، ادامه دارد: نسبت به سال قبل تر رشد ۱۳۵ درصدی بازدیدها را داشتیم.

وی از امضای ۲۱ مورد تفاهم نامه با دستگاه های اجرایی خبر داد و خاطرنشان کرد: کشف گورستان ۲۰۰۰ ساله در منطقه تالش نشان می دهد که تاریخ تمدن گیلان به پیش از اسلام باز می گردد.

جهانی، با بیان اینکه در راستای برگزاری نخستین همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری گردشگری در گیلان ۲۰۰ فرصت سرمایه گذاری در میراث طبیعی و بناهای تاریخی را احصا کردیم، گفت: در این بخش ۶۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در دست اجراست.

وی از شناسایی ۱۵۰ اثر میراثی جدید در بافت های تاریخی استان خبر داد و تصریح کرد: ۳۰۰ پروژه گردشگری در اماکن تاریخی استان اجرایی و برای بیش از ۳۰۰ نفر شغل ایجاد می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از ثبت جهانی ماسوله در شهریورماه امسال و معرفی رشت به عنوان شهر جهانی صنایع دستی خبر داد و گفت: همچنین به دنبال ثبت جهانی تی تی کاروانسرای سیاهکل هستیم.

جهانی از ثبت ملی بیش از ۵۰ اثر تاریخی در سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: همچنین ۱۸ اثر صنایع دستی گیلان مهر اصالت دریافت کردند و برای ۳۱۱۳ نفر مجوز اشتغال در حوزه صنایع دستی صادر شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۲۰۰ غرفه صنایع دستی را در سطح استان برپا کردیم، افزود: ۴۰۰ نوع غذا در رشت به عنوان شهر حلال خوراک به ثبت رسیده است.

این مقام مسئول با اشاره به شعار سال ۱۴۰۲ تحت عنوان «مهار تورم؛ رشد تولید»، یادآور شد: امیدواریم با تکیه بر گردشگری به عنوان یکی از مولفه های توسعه اقتصادی و رشد تولید، بتوانیم نقش موثری را در شکست توطئه های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی ایفا کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − 15 =