مصاحبه با مدیر مرکز رشد فناوری پارک علم و فناوری گیلان؛ رشد ۲۶ درصدی اشتغال مبتنی بر فناوری در استان

0 12

مدیر مراکز رشد پارک علم و فناوری گیلان با اشاره به فعالیت ۱۳ مرکز رشد در استان گیلان، گفت: در سال ۱۴۰۱ تعداد افراد مشغول به کار در شرکت های مستقر نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۲۶ درصدی داشته است.

عصر کاسپین/ بهاره پورمرادی با بیان این‌که هدف از ایجاد مراکز رشد، فراهم نمودن بسترسازی مناسب جهت تجاری‌سازی ایده ها و نوآوری های فناورانه و درنهایت ایجاد اشتغال پایدار است گفت: مراکز رشد به رونق اقتصاد مقاومتی مبتنی بر فناوری و ایجاد فرصت‌های شغلی کمک می‌کنند؛ این مراکز ساختاری حمایتی جهت حمایت از ایده‌های خلاقانه و تشویق کارآفرینان برای راه اندازی کسب و کارهای نوپا و فناور است.

پورمرادی مدیر مراکز رشد به استقرار ۱۲ مرکز رشد در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در استان گیلان ۱۲ مرکز رشد با حمایت پارک علم و فناوری گیلان فعالیت می نمایند؛ که شامل مرکز رشد پارک علم و فناوری گیلان، بندرانزلی، رودبار، تالش، رودسر، آستانه اشرفیه و آستارا، مراکز رشد مشترک دانشگاه گیلان، بیوتکنولوژی، کشاورزی و منابع طبیعی، مرکز رشد دانشگاه آزاد رشت و مرکز رشد دانشگاه آزاد لاهیجان می باشند و شرکت های مستقر در مراکز رشد مشترک نیز از کلیه حمایت ها و خدمات پارک علم و فناوری گیلان بهره مند می شوند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ مجوز مرکز رشد دانشگاه آزاد لاهیجان دریافت شد و مقدمات راه اندازی مراکز رشد دانشگاه پیام نور (شهرستان شفت) و کارخانه نوآوری گیلان صورت پذیرفت که در مرحله صدور مجوز می باشند.

پورمرادی با اشاره به فرآیند رشد شرکت های نوپا در مراکز رشد گفت: فرآیند حمایت از تبدیل یک ایده تا محصول در مراکز رشد در مدت ۳ سال انجام می شود تا هسته فناور به عنوان یک شرکت خلاق و کارآفرین وارد بازار و کسب کار خود شود. پس از موفقیت در عبور از این مرحله، کارآفرین تحت عنوان یک شخصیت حقوقی اقدام به تولید محصول نموده تا سهم قابل توجهی از بازار را کسب نماید.

وی در ادامه اذعان نمود که حمایت استان از راه اندازی دهکده دانش بنیان گیلان که یکی از زیرساخت‌های مهم در توسعه اشتغالزایی مبتنی بر دانش است که می تواند روند اشتغالزایی و رشد تولید مبتنی بر فناوری را در منطقه افزایش دهد.

در پایان، پورمرادی مدیر مراکز با اشاره به عملکرد مراکز رشد و اقدامات انجام شده در سال گذشته گفت: در سال ۱۴۰۱ تعداد افراد مشغول به کار در شرکت های مستقر نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۲۶ درصدی داشته است.

صاحبان ایده و فناوران در مراکز رشد پارک علم و فناوری گیلان می توانند از خدمات و حمایت های مراکز رشد در حوزه های خدمات پشتیبانی شامل خدمات اسکان در دفاتر کاری و سوله های تولیدی و کارگاهی، استفاده از اتاق‌های کنفرانس، تجهیزات آزمایشگاهی، خدمات اطلاع‌رسانی شامل دسترسی به اینترنت، کتابخانه و مراکز اطلاع رسانی و نرم‌افزارهای رایانه‌ای، خدمات مشاوره‌ای و آموزشی اعم از مدیریتی، مالی و بازرگانی، خدمات حسابداری و حقوقی، برگزاری سمینار و یا کارگاههای آموزشی و از همه مهم تر خدمات مالی و اعتباری در قالب استفاده از تسهیلات حمایتی ارزان قیمت، دسترسی به منابع مالی وجذب سرمایه‌گذاران بهره مند گردند.

لازم بذکر است سال گذشته و در سالروز تاسیس معاونت فناوری و نواوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در طی مراسمی از میان مدیران مراکز رشد فناوری کشور، بهاره پورمرادی مدیر مرکز رشد واحدهای فناور گیلان، با عنوان «افراد تاثیرگذار و مجرب در حوزه فناوری و نوآوری» به جهت زحمات و تلاش های خالصانه در انجام وظایف امور محوله به منظور پیشبرد برنامه‌های معاونت فناوری و نوآوری تقدیر و با لوح سپاسی از ایشان قدردانی شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 3 =