خرید خدمت از مرکز جامع خدمات اوتیسم و کارشناسان مامایی در سال جاری

0 0

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان ضمن تشریح روند رسیدگی و پرداخت اسناد خسارات درمان در سال ۱۴۰۱ گفت: مدت زمان رسیدگی به اسناد تحویل و پذیرش شده در واحد خسارت متفرقه را ۶۰ روز کاری است.https://www.atiyeonline.ir/news/60417/

عصر کاسپین/ دکتر عباس عزیزیان گزارشی از روند رسیدگی به پرونده‌های درمانی و جبران خسارات استان در سالی که گذشت ارائه داد و اضافه کرد: هزینه‌های پرداخت شده به موسسات طرف قرارداد و خسارت متفرقه توسط مدیریت درمان حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان در رسیدگی به تعداد ۱۲ میلیون و ۸۱۹ هزار و ۲۲ سند درمانی پذیرش شده است.

وی افزود: از تعداد بالغ بر ۱۲ میلیون سند، تعداد ۲۵۰ هزار سند مربوط به اسناد بستری و بستری موقت (تحت نظر) مراکز طرف قرارداد و مابقی اسناد سرپایی تشخیصی و درمانی حدود ۲۰ هزار سند مربوط به رسیدگی در خسارت متفرقه و مراکز غیرطرف قرارداد است.

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۹ هزار و ۳۵۳ پرونده در واحد خسارت متفرقه پذیرش شده که ۷۱۵۱ مورد بستری، ۵۳۵۷ سرپایی و ۶۵۸۳ مورد گلوبال بوده است گفت: همچنین از آذرماه سال گذشته ۲۶۳ پرونده ناباروری به طور جداگانه پذیرش شده است.

عزیزیان ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ از مجموع حدود ۲۰ هزار پرونده پذیرش شده در بخش خسارات متفرقه، بالغ بر ۱۷ هزار مورد آن رسیدگی و پرداخت شده و ۵۵۰ پرونده رسیدگی شده دیگر نیز جهت پرداخت به تهران ارسال شده است. همچنین ۱۸۵ پرونده به دلیل غیر قابل پرداخت بودن عودت داده شد.

وی افزود: ۹۴ پرونده نیز جهت تکمیل مدارک در دست اقدام است و تعداد ۳۰۹ پرونده نیز پس از پرداخت سهم بیمه تکمیلی چنانچه پرداختی از جیب بیمار انجام شده باشد براساس ضابطه ضریب ۲/۱ مبلغ قابل پرداخت در دست رسیدگی است. همچنین ۱۱۸۶ پرونده اسفند نیز در حال رسیدگی است.

مدت زمان رسیدگی به اسناد پزشکی: ۶۰ روز

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان مدت زمان رسیدگی به اسناد تحویل و پذیرش شده در واحد خسارت متفرقه را ۶۰ روز کاری دانست و گفت: در حال حاضر با تلاش همکاران واحد خسارت در زمان تعیین شده، رسیدگی صورت می گیرد؛ مگر اسنادی که یا مبالغ بسیار بالا دارند و یا به‌دلیل پیچیدگی در اعمال جراحی نیاز به بررسی در شورای علمی تخصصی داشته باشند.

عزیزیان پیرامون میزان‌پرونده‌های تشکیل شده در حوزه خدمات ناباروری و بیماری‌های خاص بیان کرد: خدمات قابل ارائه ناباروری از یک مرکز طرف قرارداد در سال ۱۴۰۰ (بیمارستان الزهرا) به دو مرکز در سال ۱۴۰۱ (بیمارستان پارس) افزایش یافت و تعداد ۱۴۴۱ مورد پرونده در سال ۱۴۰۱ تشکیل شد که همگی آنها جهت درمان مراجعه و اقدام به دریافت خدمت کرده‌اند. مبلغ پرداختی در این مورد معادل ۴۰ میلیارد و ۵۹۲ میلیون و ۶۲۰ هزار و ۲۹۹ ریال است.

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان به پرونده‌های تشکیل شده در حوزه بیماران خاص و صعب‌العلاج نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه بیماران خاص و صعب‌العلاج که از سال ۱۳۸۰ تحت حمایت سازمان قرار گرفتند به تفکیک ۹۴۰ پرونده فعال دیالیز، ۸۰ پرونده هموفیلی، ۳۹۵ پرونده تالاسمی، ۲۵۸۹ پرونده سرطان، ۱۳۷۰ پرونده در MS، ۷۶ پرونده پسوریازیس، ۳۴۶ پرونده پیوند کلیه، ۱۴ پرونده در بیماری‌های متابولیک اطفال و ۹۸ پرونده در پیوند کبد تشکیل شده است.

عزیزیان درپاسخ به سوالی پیرامون چگونگی خرید خدمات درمان از بیرون سازمان و تعداد مراکز طرف قرارداد اضافه کرد: همکاران اداره رتبه بندی معاونت خرید راهبردی و اسناد پزشکی پس از تقاضای عقد قرارداد توسط پزشکان و موسسات طرف قرارداد، براساس بازدید اولیه همکاران اداره نظارت و بازرسی معاونت و در راستای اجرای دقیق مفاد قراردادِ فی‌مابین با سازمان در حال حاضر با ۲۲۶۲ مرکز اقدام به عقد قرارداد جهت ارائه خدمت به بیمه شدگان کرده است گفت: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۲۶ قرارداد جدید منعقد شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۰ درصد رشد داشته است.

۵ میلیون نسخه در سال گذشته پیچیده شد

وی در ادامه گفت: همچنین مقرر شد در سال ۱۴۰۲ از کارشناسان مامایی (در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) و همچنین مرکز جامع خدمات اوتیسم خرید خدمت شود.

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ تعداد ۵۹ مورد تذکر کتبی و ۱۱۱ مورد لغو قرارداد با مراکز پس از بازرسی‌های محسوس و نامحسوس همکاران اداره نظارت و بازرسی داشتیم افزود: اینها به دلیل عدم رعایت ضوابط و مقررات و مفاد قرارداد صورت گرفته است.

عزیزیان درخصوص چالش‌های طرح دارویاری در استان گیلان نیز گفت: طرح دارویاری پس از رفع چالش‌های موجود از قبیل آماده نبودن زیرساخت‌ها، اطلاع‌رسانی ناکافی برای مردم و غیره سرانجام از اواخر تیر ۱۴۰۱ به منظور کاهش پرداخت از جیب مردم اجرایی شد.

وی افزود: میزان رشد قیمتی نسخ دارویی در سه ماهه اول، دوم و سوم به ترتیب ۱۸۰، ۳۲۴ و ۴۸۹ میلیارد ریال شده است که در سه ماهه دوم نسبت به سه ماهه اول ۸۰ درصد و سه ماهه سوم نسبت به سه ماهه اول ۱۷۲ درصد رشد داشته است.

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه همچنین در داروخانه‌های استان نزدیک به پنج میلیون نسخه در سال ۱۴۰۱ پیچیده شده که نسبت به سال گذشته با توجه به در تعهد قرار گرفتن تعداد ۳۰۰ عدد داروی جدید، میزان دریافت دارو با نسخه پزشک حدود ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: در حال حاضر میزان نسخه نویسی الکترونیک پزشکان طرف قرارداد و پزشکان درمانگاه‌های دولتی، دانشگاهی و خصوصی نیز نزدیک به ۱۰۰ درصد است.

عزیزیان ادامه داد: در اجرای این طرح نیز مشکلاتی از قبیل همکاری نامناسب مراکز طرف قرارداد و اشکالات زیرساختی چون کندی و قطعی اینترنت و قطعی برق وجود داشته که معمولا به محض اطلاع با همکاری ستاد تهران مرتفع می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 + دو =