دانشگاه اسلامی باید در خدمت به جامعه ایثار و شهادت پیشگام باشد/ مدیون خون شهدا هستم

0 12

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه دانشگاه اسلامی باید در خدمت به جامعه ایثار و شهادت پیشگام باشد، گفت: دانشگاه و مسئول انقلابی باید در ارائه خدمت به خانواده شاهد و ایثارگر، جهادی وارد میدان شود.

عصر کاسپین/ نشست ستاد شاهد و ایثارگر علوم پزشکی گیلان با حضور دکتر محمدتقی آشوبی – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، مهندس محمدرضا داوطلب – مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان، تعدادی از معاونین دانشگاه و مسئولان بنیاد شهید در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد.

دکتر محمدتقی آشوبی – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با تأکید بر ضرورت تکریم دانشجویان شاهد و ایثارگر در نظام آموزشی دانشگاه، اظهار کرد: کار و تلاش برای ارتقای نظام آموزش به‌ ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر باید بدون منت و از روی وظیفه باشد.

وی با اشاره به حضور خود در دوران دفاع مقدس و با بیان اینکه مدیون خون پاک شهدا است، افزود: از نزدیک شاهد پرپر شدن شهدا در دوران دفاع مقدس بوده‌ام و امروزه باید دین خود به شهدا را  با خدمت در حوزه سلامت  ادا کنم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اشتغال به تحصیل بیش از ۵۰۰ دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه علوم پزشکی استان، تصریح کرد: فرزندان شهدا و ایثارگران باید از منتسب بودن خود به خانواده شاهد و ایثارگر افتخار کنند و با خوب درس خواندن و تزکیه نفس و کسب موفقیت های علمی  در جهت خدمت به مردم  بکوشند.

دکتر آشوبی با اشاره به بازنگری و تغییر در تاریخ اعلام رسمی شیوع پاندمی کرونا در ایران از دوم اسفندماه به سی‌ام بهمن‌ماه ۱۳۹۸، خاطرنشان کرد: با اصلاح این تاریخ بسیاری از جان‌باختگان کرونا به خیل شهدای مدافع سلامت در عرصه خدمت خواهند پیوست . 

وی با اذعان به اینکه همه ما مکلف به ارائه خدمت به خانواده شهدا و ایثارگر هستیم، تصریح کرد: غفلت در برابر حقوق شهدا و ایثارگران به‌هیچ‌وجه پذیرفتنی نیست و باید برای حل و رفع مشکلات خانواده‌های شاهد و ایثارگر، بی‌وقفه تلاش کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه شهدا به‌ویژه شهدای عرصه سلامت در خدمت به مردم جان خود را فدا کردند، گفت: اکنون نوبت ما مسئولان است که برای خدمت به جامعه، دفاع از حقوق مردم و ذینفعان سلامت و همچنین در رفع مسائل و دغدغه های خانواده‌های شهدا و ایثارگران، پیشتازی کرده  و بکوشیم.

دکتر آشوبی با بیان اینکه دانشگاه اسلامی باید در خدمت به جامعه ایثار و شهادت پیشگام باشد، گفت: دانشگاه و مسئول انقلابی باید در ارائه خدمت به خانواده شاهد و ایثارگر ، جهادی وارد میدان شود.

وی همچنین نپذیرفتن بیمار منتسب به خانواده شهید و ایثارگر را  به بهانه عدم تمدید بیمه و یا سقف پذیرش، قابل‌ قبول  ندانست و از همه مسئولان نظام سلامت استان خواست تا در تأمین و تهیه داروی خانواده شهدا به‌ویژه مادران و پدران شهدا، مسئولانه و متعهدانه بشتابند و در خدمت به آن‌ها از یکدیگر سبقت بگیرند.

محمدرضا داوطلب – مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان نیز در این نشست با اشاره به حمایت تحصیلی بنیاد شهید از دانشجویان شاهد و ایثارگر، اظهار کرد: بنیاد شهید گیلان، آماده حمایت مالی و معنوی دانشجویان شاهد و ایثارگر به جهت تقویت بنیه علمی آن‌ها است.

وی با تقدیر از پیگیری‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به جهت تصویب تاریخ وقوع بحران کرونا از تاریخ ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ و لحاظ شدن تاریخ شهادت مدافعان سلامت پس از آن، افزود: با این پیگیری، تعدادی از پرونده‌های احراز شهادت کادر درمان در استان گیلان و کشور حل می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان همچنین از ادامه پیگیری مستمر این بنیاد  به جهت پرداخت بدهی‌ها و مطالبات به‌نظام سلامت استان گیلان خبر داد.

به گزارش وبدا، در استان گیلان مجموعاً دو هزار و ۵۱۶ دانشجو شاهد و ایثارگر مشغول به تحصیل هستند که حدود ۲۱ درصد آن‌ها معادل ۵۳۳ نفر در دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان مشغول به فراگیری علوم پزشکی هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 + 11 =