دکتر آشوبی در قرارگاه جوانی جمعیت استان مطرح کرد:غفلت برخی شهرداران و بخشداران در ترویج و تبلیغ فرزندآوری

0 1

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با ابزار گلایه از غفلت برخی شهرداران و بخشداران در ترویج فرزندآوری و حمایت از خانواده، گفت: متأسفانه هیچ اقدامی در حوزه ترویج و تبلیغ فرزندآوری در سطح شهرها و روستاهای استان دیده نمیشود و یا بسیار کمرنگ است.

عصر کاسپین/ دکتر محمدتقی آشوبی-رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان عصر امروز در قرارگاه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده گیلان در سالن شهید انصاری استانداری با اشاره به توفیقات برخی از کشورهای توسعه‌یافته در حفظ و رشد جمعیت، اظهار کرد: برخی از کشورها با طراحی سیاست‌های مهاجرت به داخل و بعضی از کشورها با درنظر گرفتن بسته‌های حمایتی و تشویقی به جمعیت مورد انتظار خود رسیده‌اند.

 

وی با اشاره به ورود گیلان به چاله جمعیتی، افزود: حمایت کشورهای موفق از مادران باردار با درنظر گرفتن بسته‌های مالی و بیمه‌ای یکی از بهترین اقداماتی است که می‌تواند در ایران نیز اجرایی شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به طراحی الگوی افزایش جمعیت با حمایت مالی و بیمه از مادران خانه‌دار صاحب فرزند، گفت: تعیین حقوق و بیمه برای مادران خانه دار به ازای هر فرزند و تناوب پرداخت این بسته حمایتی به تناسب هر فرزند پنج سال از کلیات طرح مطالعاتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای جوانی جمعیت و حمایت از خانواده است.

 

دکتر آشوبی با بیان اینکه طرح پیشنهادی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در دست مطالعه بوده و نیازمند اعتبار برای اجرای آزمایشی است، افزود: با این طرح تا پنج سال آینده میزان متولدین از ۲۰ هزار نفر در سال به ۳۰ هزار نفر افزایش خواهد یافت‌.

 

وی بر ضرورت توجه همگانی در مقوله جمعیت تأکید کرد و گفت: در حال حاضر در برخی از شهرهای استان از جمله رودبار و یا آستارا برخی از پزشکان متخصص وجود ندارد که در صورت کاهش جمعیت یقیناً نه تنها در مسئله بهداشت و درمان بلکه در آموزش، امنیت و اشتغال با چالش‌های جدی و لاجرم با واردات نیروی انسانی متخصص مواجه خواهیم بود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با ابزار گلایه از برخی شهرداران و بخشداران نسبت به غفلت در ترویج فرزندآوری و حمایت از خانواده، خاطرنشان کرد: ما هر هفته در یکی از شهرستان‌های استان گیلان حاضر می‌شویم اما متأسفانه هیچ اقدامی در حوزه ترویج و تبلیغ فرزندآوری در سطح شهرها و روستاهای استان دیده نمیشود و یا بسیار کمرنگ و البته نادر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده + هشت =