رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تأکید کرد:ضرورت «روایت اول» در عصر حکمرانی رسانه/ واقعیت‌های نظام سلامت را شفاف تبیین کنید

0 1

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت «روایت اول» در عصر حکمرانی رسانه تأکید کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان همانند یک اتاقک شیشه‌ای است که چیزی برای پنهان کردن ندارد، از این‌رو باید واقعیت‌های نظام سلامت را به صورت شفاف و صریح برای مردم تبیین نمود.

عصر کاسپین/ دکتر محمدتقی آشوبی-رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان صبح امروز در آیین تکریم و معارفه مدیر روابط عمومی دانشگاه در سالن اجلاس حوزه ریاست، روابط‌عمومی و امور رسانه را پیشانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان دانست و اظهار کرد: اگر ما در پی یک دانشگاه موفق هستیم باید روابط عمومی موفق و توانمند داشته باشیم تا بتواند با دوراندیشی و حسن خلق در ارتباطات درون و برون سازمانی موفق باشد.

وی با بیان اینکه روابط عمومی فقط بیان رویدادهای جاری دانشگاه نیست، افزود: این واحد چابک و مردمی، بازوی مشاوره‌ای است که با تحلیل گفتمان و دریافت نظرات موافق و مخالف، بسترساز تعالی و پیشرفت مجموعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به جایگاه رفیع علم رسانه و روابط عمومی در عصر کنونی، گفت: امروز عصر حکمرانی رسانه‌ها بر افکار عمومی است و جا دارد تا حوزه سلامت نیز بتواند در اقناع و تبلیغ ماموریت‌ها و اهداف خود بیشترین استفاده را از این فضا ببرد.

دکتر آشوبی بر ضرورت روایت اول در اطلاع‌رسانی تأکید کرد و گفت: باید اخبار و رخ‌دادهای نظام سلامت استان به‌درستی و با سرعت و دقت منتشر شود اما مهم‌تر از همه اینها روایت اول در روابط عمومی دانشگاه است.

وی ارائه اطلاعات صحیح و به‌موقع حوزه سلامت را حق مردم دانست و افزود: اگر سر وقت و به موقع اطلاعات و اخبار درست و مورد نیاز مردم را به آنان ارائه نکنیم، به درستی که حق مردم را ضایع کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره شفافیت در بیان حقیقت، گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان همانند یک اتاقک شیشه‌ای است که چیزی برای پنهان کردن ندارد و انتظار داریم روابط عمومی دانشگاه واقعیت‌های نظام سلامت استان را به صورت شفاف و صریح برای مردم، مخاطبان و ذینفعان تبیین و روایت کند.

دکتر آشوبی با تأکید بر اینکه باید با مردم صادق بود و واقعیت‌های سلامت جامعه را به مردم بازگو نمود، خاطرنشان کرد: حرف راست، صریح و روایت اول را مخاطب می‌پسندد و باید با شناخت دقیق و بجا، مردم را در جنگ ترکیبی تحمیلی، اقناع کرد.

وی جوانی جمعیت و حمایت از خانواده را یکی از مهم‌ترین رویکردهای دانشگاه علوم پزشکی گیلان در دوره کنونی دانست و گفت: رسالت خطیر و محوری جوانی جمعیت و حمایت از خانواده بر عهده اصحاب رسانه و روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان است که در این مسیر باید به جدیت تمام توان خود تلاش کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین خواستار جلب مشارکت خیران و نیکوکاران به جوانی جمعیت و حمایت از خانواده شد.

در ادامه فیروز نصیر زاده مدیر قبلی روابط عمومی دانشگاه گزارشی از عملکرد دوره مدیریتی خود ارایه داد و سپس دکتر سید علی حزنی به تشریح برنامه‌های خود در این مدیریت پرداخت.

در پایان با اهدای لوح سپاس از زحمات فیروز نصیر زاده تقدیر شد و مدیریت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به دکتر سید علی حزنی سپرده شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 − یک =