مدیرکل ورزش و جوانان گیلان:مراسم ازدواج ۲۱۰ زوج جوان در شهرهای مختلف گیلان در این هفته برپا می‌شود

7

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان گفت: برنامه‌ها و تلاش‌ها دولت و نیز تغییر در سبک زندگی منجر به جوانی جمعیت می‌شود.
عصرکاسپین/ جهانبخش آرمان در نشست خبری به مناسبت هفته ازدواج در رشت اظهار کرد: دولت تمام تلاش خود را بکار می‌بندد تا زمینه ازدواج آسان را برای حوانان فراهم کرده و آن را ترویج دهد ضمن آنکه تغییر در سبک زندگی نیز می‌تواند عامل مهمی برای افزایش ازدواج‌ها باشد.

وی با بیان اینکه مسکن و اشتغال دغدغه مهم خانواده‌ها و جوانان برای امر ازدواج محسوب می‌شود، افزود: در این بخش نیز دولت تمام تلاش خود را به کار بسته تا این معضلات به حداقل رسیده و تا دغدغه جوانان برای ازدواج کمتر شود.

وی ادامه داد: این در حالی است که مشکل مالی و نداشتن مسکن بخشی از عوامل کاهش ازدواج است ضمن آنکه در خانواده‌های مرفه نیز سن ازدواج افزایش و فرزندآوری کاهش یافته واین امر نشان از نوع سبک زندگی است که امروز بر جامعه حاکم شده و با تغییرآن می‌توان در این راستا اثر داشت.
مدیرکل ورزش و جوانان گیلان بیان کرد: نقش رسانه‌ها نیز در جوانی جمعیت و افزایش فرزندآوری بسیار مهم و برکسی پوشیده نیست و انتظار است در این بخش فعالیت و تمرکز بیشتری داشته و ازدواج آسان را در جامعه ترویج دهند.

وی به حوزه جوانان و اهمیت آن در نزد دولت نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در بحث جوانان حدود یک دهه شورای عالی جوانان تعطیل بود اما سال گذشته رئیس جمهور دوباره این شورا را احیاء کرد و تاکنون نیز مصوبات خوبی داشته است.

آرمان اضافه کرد: در گیلان نیز برای نخستین بار استاندار ابلاغ کردتمام دستگاه‌های اجرایی اماکن‌های آموزشی و سایر مکان‌های مازاد خود را به طور رایگان در اختیار جشن ازدواج زوج‌های جوان قرار دهند که تاکنون ۴۸ مورد از این فضاهتا در گیلان شناسایی و برای این امر اختصاص یافت.

وی با اشاره به هفته ازدواج گفت: از ۳۰ خرداد ماه آغاز هفته ازدواج که به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضر فاطمه زهرا(س) نامگذاری شده در سراسر کشور برنامه‌های مختلفی به خصوص برپایی جشن ازدواج زوج‌های جوان انجام می‌شود. وی اظهار کرد: حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی اخلاقی برای همه جوامع بشری به خصوص برای مسلمانان و شیعیان هستند و امروز نیز بخش قابل توجهی از ناهنجاری‌های موجود در جامعه به دلیل فاصله گرفتن از آموزه‌های دینی است. ۲۱۰ مراسم ازدواج جشن وصال در گیلان معاون امور جوانان اداره ورزش گیلان هم در این نشست خبری اظهار کرد: مراسم ازدواج ۲۱۰ زوج جوان در شهرهای مختلف گیلان در این هفته برپا می‌شود.

نظرات بسته شده است.