مدیر کل بیمه سلامت گیلان؛ ۱۰۷ بیماری خاص و صعب العلاج تحت پوشش بیمه سلامت قراردارد

0 9

این اقدام مهم از سوی دولت سیزدهم با تخصیص پنج هزار میلیارد تومان اعتبار به این صندوق فعالیت خود را در کشور به‌منظور کاهش هزینه دارو‌ها در سبد خانوار‌ها آغاز شد؛

عصر کاسپین/ دکتر عاطف راد درجلسه کمیته بیماریهای خاص وصعب العلاج گفت: ۱۰۷ بیماری خاص و صعب العلاج زیر پوشش بیمه سلامت گیلان قرار دارد و تمام هزینه‌های درمانی آن‌ها پرداخت می‌شود.

دکتر عاطف راد درجلسه کمیته بیماریهای خاص وصعب العلاج که با حضور دکتر جلایی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی وانتظامی ، مدیر کل اموراجتماعی استانداری درمحل استانداری برگزار شد عنوان کرد: هم اینک ۱۰۷ بیماری خاص و صعب العلاج زیر پوشش این بیمه قرار دارد و تمام هزینه‌های درمانی آن‌ها پرداخت می‌شود.

مدیر کل بیمه سلامت گیلان گفت : اساسنامه این صندوق در ۲۷ شهریور ماه به تصویب هیات دولت رسید ودر سوم آبان ماه ۱۴۰۱، این صندوق با حضور مسئولان کشوری رونمایی شد و در ادامه روند در ۱۴ آبان ماه کارگروه استانی را تشکیل دادیم.

وی یاد آورشد، این اقدام مهم از سوی دولت سیزدهم با تخصیص پنج هزار میلیارد تومان اعتبار به این صندوق فعالیت خود را در کشور به‌منظور کاهش هزینه دارو‌ها در سبد خانوار‌ها آغاز شد.

وی افزود تعداد بیماریهای خاص تحت پوشش بیمه سلامت از ۵ بیماری به ۱۰۷ بیماری افزایش یافت ودر این زمینه ۴۴بیماری درسامانه های الکترونیکی نشان دار شدند که برای آنها بسته های خدمتی داروئی ،آزمایشگاهی ،درمانی تعریف وبارگزاری شده است که پس از نشان دار شدن ازتخفیف فرانشیز درمحل خدمت برخوردار می شوند.

عاطف راد اظهار کرد : هزارو۵۵ میلیارد ریال درطی یک سال گذشته به موسسات طرف قرارداد بابت خدمات این گروه پرداخت شده است و بیش از ۱۳۵میلیارد ریال به بیمه شدگان این صندوق که استحقاق دریافت خدمت را داشتند پرداخت شد.

مدیر کل بیمه سلامت خاطر نشان کرد، درراستای حمایت از بیمه شدگان خاص وصعب العلاج پرداخت تسهیلات وام قرض الحسنه به ۲۶۷نفر با سود ۴درصد با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی انجام شد .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − چهار =