پوستر دومین دوره جشنواره ملی “کج چینی” در محل فرمانداری شهرستان لنگرود رونمایی شد

0 39

عصرکاسپین/ پوستر دومین دوره جشنواره ملی”کج چینی” با حضور نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ، نماینده عالی دولت در شهرستان ، دبیر اجرایی به نمایندگی از تیم راهبردی جشنواره  و برخی از مدیران مرتبط حاضر در ستاد اجرایی در محل فرمانداری رونمایی شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت تعاونی نوغانداران و ابریشم بافان لنگرود، این جشنواره ملی با اهداف
فرصت‌سازی  جهت توسعه و ترویج نوغانداری ،  معرفی و حفط آیین و فرهنگ بومی کج چینی(برداشت پیله کرم ابریشم) ، معرفی محصولات صنعت نوغانداری در سطح ملی و بین المللی، ترویج توریسم کشاورزی و گردشگری مزرعه ، معرفی زنجیره ارزش و توسعه صنایع تبدیلی نوغان و ایجاد نخستین پایگاه تجاری سازی محصولات کشاورزی با محوریت نوغان بعنوان طرح پایلوت در کشور در تاریخ ۲۵ و ۲۶ خرداد ماه سال جاری در روستای خالجیر شهرستان لنگرود برگزار خواهد شد.
از جمله دستاوردهای برگزاری نخستین دوره این جشنواره میتوان تشکیل دبیرخانه ملی در ذیل وزارت جهاد کشاورزی با معاونت تعاونی نوغانداران و ابریشم بافان لنگرود ، درج در تقویم برنامه های هفته جهاد کشاورزی  و ثبت ملی آیین کج چینی بعنوان یک میراث ناملموس با همکاری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان گیلان را نام برد.
جشنواره برداشت محصول، جشنواره‌ای بومی است که در محل برداشت و با حضور کشاورزان و با هدف توسعه گردشگری کشاورزی و ترویج فرهنگ  غنی منطقه  در سراسر جهان برگزار می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × دو =