پیام مدیر درمان تامین اجتماعی استان گیلان به مناسبت سوم خرداد، روز آزادسازی خرمشهر

0 0

دکتر حسین ابراهیمی مدیر درمان تامین اجتماعی استان گیلان در پیامی فرا رسیدن سوم خرداد، روز آزادسازی خرمشهر را گرامیداشت در بخشی ازاین پیام آمده است

عصر کاسپین/ فتح خرمشهر فتح خاک نیست، فتج ارزشهای انسانی ست                                                                          امام خمینی(ره)

تمام نقاط ایران از شمال تا جنوب، از شرق تا غرب عطر آگین از حضور شهیدانی است که با نثار خون خویش از خاک وطن دفاع نموده و بیگانگان را از ایران بیرون راندند.در این میان و در طول ۸سال دفاع مقدس، مقاومت مردم خرمشهر حماسه ای از یاد نرفتنی است، مردمی که بدون هیچ امکاناتی از مال و جان و ناموسشان دفاع نمودند، شهید دادند اما یک وجب از خاکشان را به دشمن نسپردند. سوم خرداد و فتح خرمشهر نقطه اوج جهاد آگاهانه و شجاعت مظلومانه ملت ایران است.
این فتح بزرگ، دفاع مقدس را وارد مرحله نوینی کرد و ایران را در موضع قدرت قرار داد و دشمنان ایران اسلامی را سخت به وحشت انداخت چرا که در بردارنده یک پیام بزرگ و دارای ارزش بود و آن پیام، ایثار و مقاومت آن هم با دست خالی است.
روز سوم خرداد ۱۳۶۱ یکی از بارزترین جلوه های نصرالهی و یکی از مهمترین و زیباترین روزهای انقلای اسلامی است. در این روز، خرمشهر عزیز که با ناجوانمردی به اشغال دشمن درآمده بود، بار دیگر توسط رزمندگان اسلام فتح شد و پرچم اسلام برفراز مسجد جامع خرمشهر به اهتزاز درآمد.
مقاومت مردم خرمشهر حماسه ای از یاد نرفتنی است چراکه موجب انفعال ارتش عراق بازگشت روحیه و اعتماد به نفس نیروهای ایران و نقطه عطفی برای پیروزیهای بزرگ دیگر در عرصه جنگ تحمیلی و سیاست خارجه شد. فتح خرمشهر، آیینه گویایی از تاریخ و جغرافیای دفاع مقدس، مظلومیت، ایثار، آزادگی، شجاعت و از جان گذشتگی ملت ایران است.
اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر جنگ تحمیلی، این روز راکه برای بزرگداشت آن حماسه عظیم با نام روز مقاومت، ایثار و پیرروزی در تقویم سالانه ثبت شده را به رزمندگان، جانبازان، آزادگان و خانواده های معظم شهدا  به  ویژه همکاران ایثارگر تبریک عرض نموده و از خداوند متعال برای همه هموطنانم آرزوی سلامتی و توفیقات روز افزون مسئلت دارم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + چهار =