تأکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت جدی گرفتن الزامات اعتباربخشی دوره پزشکی عمومی

0 8

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت جدی گرفتن الزامات اعتباربخشی دوره پزشکی عمومی در دانشکده پزشکی تأکید کرد.

عصر کاسپین/ نشست اعتباربخشی دوره آموزش پزشکی عمومی دانشکده پزشکی صبح امروز با حضور دکتر محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دکتر افشین شفقی – معاون آموزشی دانشگاه، رؤسای مراکز آموزشی درمانی رشت و مدیران و اعضای کارگروه‌های تخصصی ارتقای اعتباربخشی دانشکده، در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد.

دکتر محمدتقی آشوبی – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست از افزایش فضای فیزیکی پروژه  در دست احداث دانشکده پزشکی در مجتمع دانشگاهی لاکان رشت خبر داد و اظهار کرد: وسعت دانشکده پزشکی به ۲۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع افزایش‌یافته و دغدغه اعضای هیئت‌علمی را رفع می‌کند.

وی با اشاره به بخشی از چالش‌های ساختاری دانشکده پزشکی، افزود: چالش‌های مالی و اصلاح بخشی از چارت سازمانی این دانشکده در دست ارزیابی و پس از احصا، قابل‌حل و رفع است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن تقدیر از مسئولان دانشکده پزشکی و تلاش سر تیم‌های اعتباربخشی دوره پزشکی عمومی دانشکده، بر حضور مضاعف و تلاش همه‌جانبه اعضای هیئت‌علمی و مسئولان در جهت رفع موانع و مشکلات موجود، تأکید کرد.

دکتر آشوبی، فقدان بیمارستان جنرال در رشت را یکی از ضعف‌های محوری در حوزه آموزش پزشکی برشمرد و خاطرنشان کرد: این معضل، علاوه بر تحمیل هزینه، اتلاف وقت و تضییع حقوق ذینفعان، به مسئله مهم آموزش پزشکی نیز  آسیب می رساند.  هرچند تاکنون با تلاش اعضای هیئت‌علمی، این  آسیب ها به حداقل رسیده است.

وی همچنین بر ضرورت توجه به موجودیت دانشجو و حقوق آن‌ها، تقویت رابطه دانشجو- استاد و مسئولان مراکز آموزشی با آن‌ها و توجه به رفاهیات و تغذیه دانشجویان نیز تأکید کرد.

گفتنی است در این نشست، استانداردهای الزامی و ترجیحی دوره آموزش پزشکی عمومی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان توسط دکتر شادمان نعمتی- رئیس دانشکده پزشکی به‌تفصیل تبیین شد.

همچنین تعدادی از رؤسای کارگروه‌های تخصصی اعتباربخشی دوره پزشکی عمومی دانشکده پزشکی نیز در نشست امروز به بیان دیدگاه‌ها، نظرات، پیشنهادات و راهکارهای کارشناسی جهت حفظ و ارتقای اعتباربخشی دانشکده پرداختند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفت − دو =