حریم رسالت بسترساز نقش آفرینی بانوان رسانه

0 5

شورای سیاستگذاری دومین جشنواره ملی بانوان حریم رسالت با ریاست سردار محمدعبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان برگزار شد.

عصر کاسپین/ در این نشست سردار محمد عبدالله پور با اشاره به جایگاه والای بانوان در جهاد تبیین و اثرگذاری در بحث رسانه، اظهار کرد: عصر جهاد تبیین عصر بیان حقیقت درمیان تحریف واقعیات دشمن است و رهبر معظم انقلاب نیز با تاکید بر اهمیت جهاد تبیین، این مهم را فریضه ای قطعی و فوری دانستند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با تاکید بر نقش بانوان رسانه در جنگ ترکیبی گفت: با توجه به اینکه ۶۰ درصد جامعه رسانه ای استان را بانوان تشکیل می دهند بسترسازی برای نقش آفرینی رسانه ای لازم و ضروری است.

رئیس سیاستگذاری دومین جشنواره ملی بانوان حریم رسالت با بیان اینکه روایت توانمندی بانوان در نظام  جمهوری اسلامی توطئه های رسانه ای دشمن را نقش برآب می کند، گفت:  ثبت این رویداد مهم رسانه ای در استان گیلان بستری برای بروز و ظهور ظرفیت های مختلف فرهنگی و رسانه ای استان گیلان خواهد بود.

روایت توانمندی زنان ایرانی خنثی کننده توطئه دشمن

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور اقشار و متخصصین بسیج با اشاره به اینکه زنان در نظام جمهوری اسلامی  توانسته‌اند با اتکا به نفس و توانمندی‌های خود در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی،فرهنگی و ورزشی بدرخشند، اظهار کرد: روایت توانمندی های بانوان رسانه ای در حرفه خبر ،رسانه و فضای مجازی و ایجاد بستر رسانه ای برای روایت دستاورد زنان در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از اهداف جشنواره حریم رسالت است. 

سرهنگ عباس حسینی ایجاد بستر مناسب برای ثبت خاطرات، نظرات، تجربیات، مهارت ها و توانمندی های زنان در اقشار مختلف به منظور جمع آوری، سندسازی تاریخی و روایت درست را از دیگر اهداف این رویداد مهم رسانه ای دانست و گفت: معرفی رسانه ای چهره  زن در تراز انقلاب  جهت الگو سازی و معرفی به نسل جوان و معرفی و شناسایی بانوان موفق رسانه ای نیز از اهداف جشنواره حریم رسالت درنظرگرفته شده است.

وی با بیان اینکه تولید محتوا در حوزه بانوان منجر به بیان  درست در معرفی جایگاه حقیقی زن در نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد شد، افزود: تقابل رسانه ای با امپراطوری رسانه ای دنیا که زن را ابزار سیاه نمایی های سیاسی خود قرار داده از طریق روایت درست رسانه ای محقق شده و جشنواره حریم رسالت بستری برای بیان روایت حقیقی از جایگاه زنان و امید آفرینی خواهد شد.

حریم رسالت مصداق بارز جهاد تبیین

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان نیز در این نشست  با اشاره به نقش اصحاب رسانه به عنوان افسران جنگ نرم در عصر جهاد تبیین، اظهار کرد: بانوان اکثریت جمعیت رسانه‌ای گیلان  را به خود اختصاص دادند که نشان از توانمندی توامان بانوان در عرصه آگاهی بخشی و حضور موثر در فعالیتهای اجتماعی است.

سرهنگ مهدی پارسا با بیان اینکه محورهای این جشنواره در حوزه بانوان، خانواده، جمعیت، کارآفرینی، هویت و الگوی سوم زن مسلمان، عفاف و حجاب، ایثار و مقاومت و ارتقای روحیه خودباوری بانوان است،گفت: خبر، گزارش، مصاحبه، تیتر، یادداشت، کلیپ، انیمیشن و موشن گرافی از قالب‌های خبری این جشنواره هستند که اصحاب رسانه می‌توانند آثار خود را در این قالب‌ها تا ۲۵ مرداد به بسیج رسانه استان گیلان ارسال کنند.

وی با تاکید بر اهمیت  روایت درست از  حضور اجتماعی زن مسلمان  به ویژه در عصر رسانه که امپراطوری رسانه ای دشمن  با تمام امکانات به جنگ شناختی با جمهوری اسلامی آمده است، تصریح کرد: سازمان بسیج رسانه استان گیلان به منظور مقابله با توطئه دشمنان با ابزار زنان، مقابله با تحریف واقعیات دشمن،  آشکار نمودن دروغ های رسانه ای دشمن در حوزه زنان،  مواجهه با برجسته سازی مشکلات و پنهان نمودن دستاوردهای زنان در جمهوری اسلامی، با برگزاری جشنواره حریم رسالت بیان روایت درست، دقیق  در عصر جهاد تبیین را در دستور کار قرار دهد.

حریم رسالت بستر فعالیت خلاقانه بانوان رسانه ای

سید محمد اسحاقی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان نیز در این نشست با اشاره به محوریت بانوان در جنگ شناختی و ترکیبی دشمنان اظهار کرد: بهترین شیوه مقابله با این ترفند ها استفاده از ظرفیت رسانه ای بانوان و ارائه توانمندی منحصر و خلاقانه زنان جامعه اسلامی است.

در پایان این دیدار پوستر نهمین جشنواره رسانه ای ابوذر با حضور فرمانده سپاه قدس گیلان رونمایی شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 − 6 =