در دومین روز از دومین سالانه رشت شهر خلاق خوراک شناسی یونسکو انجام شد: نشست بررسی نقش رسانه ها در برند سازی شهر رشت

0 9

در دومین روز از دومین سالانه رشت شهر خلاق خوراک شناسی یونسکو نشست بررسی نقش رسانه ها در برند سازی شهری در موزه روستایی گیلان برگزار شد.

عصرکاسپین/ رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این نشست با اشاره به اینکه رسانه ها رابطینی بسیار صدیق ما بین مردم مسئولین هستند اظهار کرد: تاثیرگذاری رسانه ها در مباحث مختلف مشخص شده است .

  محمد حسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه لوایحی که شهردار ولایتمدار و متخصص رشت در مورد رسانه ها ارسال کنند مورد حمایت شورا است افزود: یقینا با حمایت رسانه ها برند رشت شهر خلاق خوراک شناسی یونسکو بیش از پیش مطرح و موجب تقویت چرخه اقتصادی و رنگین شدن سفره شهروندان می شود.

شهر خلاق به نیروی کار خلاق و انعطاف پذیر نیاز دارد.

  مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه های وزارت ارشاد نیز در این نشست با اشاره به اینکه جمعیت جهان به شدت در حال تغییر است اظهار کرد: شاهد رشد سریع جمعیت در جهان هستیم .

  محمد آغاسی با بیان اینکه شهرها محصول فروپاشی روستاها هستند افزود: در رشت بافت تاریخی و مدرن وجود دارد و این موجب شده است که با هویت های نقطه ای مواجه شویم.

  وی با تاکید به اینکه در شهرها کنش جمعی فراوانی وجود دارد افزود: شهر خلاق شهری است که باید تولید داشته باشد و در عنوان شهر خلاق نباید فقط به یک تابلو بسنده کرد.

  آغاسی با بیان اینکه تولد هر مفهومی حتما زمینه فرهنگی ، اجتماعی دارد گفت: شهر خلاق به واسطه اینکه شهرهای امروز به شدت با انسان در زدیت است تشکیل شده و در شهرهای امروز روح عینی بر روح ذهنی غلبه پیدا کرده است.

  مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه های وزارت ارشاد با تاکید به اینکه خلاقیت در دوره ای اهمیت پیدا کرده است که شهرها ضد انسان شده اند و خلاقیت فروکش پیدا کرده است.

  آغاسی با اشاره به اینکه بدون محیط شناسی راهبردی امکان موفقیت در مبحث شهر خلاق وجود ندارد تصریح کرد: بخشی از این تحقق نیازمند فضای مجازی است و تا جایی که ممکن است باید به آن اشراف پیدا کنیم .

  وی با بیان اینکه شهری می تواند خلاق باشد که مردمانش را ببیند و بشناسد افزود: برای برند شدن این مهم نباید فقط به یک قشر خاص نگاه شود و در عین حال شهر خلاق به نیروی کار خلاق و انعطاف پذیر نیاز دارد.

برقراری حاکمیت رسانه ای در جوامع

   رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات گیلان نیز در این نشست از نقش تاثیرگذار رسانه در جامعه امروز سخن گفت و اظهار کرد: رسانه ها نقش موثری در این عصر ایفا می کنند و به واقع حاکمیت رسانه ای در جوامع برقرار است.

  ابراهیم افشاری با بیان اینکه مکانی که در آن حضور داریم عصاره ای از فرهنگ و زندگی روستایی گیلان است افزود : در عصر فعلی رسانه ها دیگر پل ارتباطی ما بین مردم و مسئولین نیستند ، بلکه رسانه ها حکمران مباحث مختلف هستند و به نوعی رسانه تعیین می کنند که در موضوعات مختلف چگونه عمل شود.

  وی به نظرات و پیشنهادات ارائه شده در این نشست اشاره کرد و گفت: تشکیل مجمع رسانه های شهرهای خلاق_ برگزاری جشنواره تخصصی شهرهای خلاق ایران و… می تواند در اقتصادی شدن این برند بسیار تاثیرگذار باشد و امیدواریم حوزه مدیریت شهری رشت کماکان همچون گذشته با خانه مطبوعات در راستای ارائه خدمات مطلوبتر به اصحاب رسانه مساعدت داشته باشند.

 
اختصاص صفحه ای در رسانه ها به معرفی برند شهرهای خلاق

  مدیر عامل خانه مطبوعات کشور نیز در این نشست با قدردانی از اعضای شورا و شهردار رشت به منظور برگزاری این نشست اظهار کرد: هر مدیری که توانست از ظرفیت رسانه ها به استفاده کند موفق بوده است و در استان بیش از چهارصد رسانه فعالیت می کند.

  ساسان شیخی با اشاره تعداد رسانه ها و اعضای خانه مطبوعات شهرهای خلاق ایران اشاره کرد و افزود: بهره مندی از ظرفیت رسانه ای پنج شهرها خلاق می تواند در برند سازی این عنوان بسیار تاثیر گذار باشد.

 وی به تشکیل انجمن رسانه های شهرهای خوراک اشاره کرد و گفت: برگزاری جشنواره های رسانه ای، بازدیدهای رسانه ای مشترک ، اختصاص صفحه ای در رسانه ها به معرفی برند شهر خلاق و… از جمله اقداماتی است که می تواند در برند سازی عناوین شهرهای خلاق تاثیرگذار باشد و ان شاا اتفاقات خوبی در این زمینه رخ دهد.

 

برپایی مراسم های مختلف در موزه روستایی گیلان

  مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در این نشست با اشاره به مکان موزه روستایی گیلان اظهار کرد: این موزه در متراژ حدود ۲۶۳ هکتار احداث شده است .

  ولی جهانی با بیان اینکه سعی شد شاخص بحث جلگه، کوهپایه و.. در همین موزه تعبیه شود افزود: بازارچه صنایع دستی گیلان نیز در ابن مکان جانمایی شده است و مراسم بومی و محلی در اوقات مختلف در این مکان برگزار می شود.

 

عنوان شهر خلاق را باید جهانی ببینیم

  مدیر عامل خانه مطبوعات و رسانه های گیلان نیز در این نشست با قدردانی از شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر رشت در مساعدت با خانه مطبوعات گیلان اظهار کرد: رسانه های گیلان همواره در جشنواره ها موفق به کسب رتبه های برتر می شوند.

  میلاد ابراهیمی با بیان اینکه باید شهر خلاق را جهانی ببینیم افزود: نقش کلیدی رسانه را در تحقق این مهم باید جدی بگیریم و معتقدم می توانیم از نمایش تولیدات فرهنگی هنری، ترویج کارآفرینی و نوآفرینی و شبکه سازی را در دستور کار قرار دهیم و پیشنهاد می کنم که شبکه شهرهای خلاق ایران در این حوزه تشکیل شود و ما آمادگی تشکیل دبیرخانه دائمی اطلاع رسانی شهرهای خلاق کشور را نیز داریم و حمایت مالی از رسانه ها نیز در این باره مورد توجه باشد.

 

اقتصادی کردن برند رشت شهر خلاق خورا‌ک یونسکو

  شهردار رشت نیز در این نشست با اشاره به اینکه امیدواریم بتوانیم برند شهر خلاق را اقتصادی کنیم اظهار کرد: رشت در سال ۹۴ به جمع شهرهای خلاق یونسکو پیوست و در آن سال‌ها شور و شعف خوبی در رشت ایجاد شد.

  رحیم شوقی با بیان اینکه شروع کرونا مشکلاتی در این مسیر رقم زد افزود: پس از کسب عنوان رشت شهر خلاق خوراک یونسکو ، رستوران ها و غذاخوری های متعددی در رشت تشکیل شد که متاسفانه با وقوع کرونا مشکلاتی در این مسیر رقم خورد و ما در تلاشیم تا با اجرای برنامه های مختلف و تعاملات گسترده در این برنامه، این برند را اقتصادی کنیم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × پنج =