رئیس بیمه گری ودرآمد اداره کل بیمه سلامت گیلان: یکی از نقاط قوت سازمان بیمه سلامت سامانه خدمات غیرحضوری است

0 9

طبائی رئیس بیمه گری ودرآمد اداره کل بیمه سلامت گیلان گفت: یکی از نقاط قوت سازمان بیمه سلامت سامانه خدمات غیرحضوری است که با هدف تسهیل ارائه خدمات به بیمه شدگان، کاهش مراجعات و افزایش رضایتمندی آنان راه اندازی شده است.

عصر کاسپین/ طبائی رئیس بیمه گری ودرآمد اداره کل بیمه سلامت گیلان گفت: با توجه به گسترش خدمات الکترونیکی در کشور، حذف دفترچه کاغذی و لزوم الکترونیکی شدن فرایندهای حوزه سلامت، سازمان بیمه سلامت ایران بر آن است که خدمات مورد نیاز شهروندان و بیمه شدگان را در قالب سامانه خدمات غیرحضوری (شهروندی) ارائه دهد.

وی افزود: بدین منظور سامانه خدمات غیر حضوری سازمان بیمه سلامت با هدف تسهیل ارائه خدمات به بیمه شدگان، کاهش مراجعات و افزایش رضایتمندی آنان راه اندازی شده است. وی خاطر نشان کرد، این سامانه دارای قابلیت هایی از جمله احراز هویت بیمه شده بر اساس شماره ملی و شماره تلفن همراه، امکان مشاهده و ویرایش اطلاعات هویتی، مشاهده اطلاعات بیمه ای،مشاهده اعضای خانوار تحت پوشش و مدیریت آن ، بارگذاری و ویرایش عکس می باشد.

طبائی یادآورشد:گزارش همپوشانی با سایر بیمه های پایه ، امکان مشاهده تمام نسخ و ریز خدمات تجویزی و پرداختی ،مشاهده شماره رهگیری، مشاهده پزشک خانوار(در صندوق ایرانیان ونظام ارجاع یک) ، جستجوی مراکز طرف قرارداد، امکان ثبت درخواست حمایت دولت و مشاهده پرونده های بستری از دیگر مزایای این سامانه می باشد.

وی با اشاره به ایجاد قابلیت های جدید سامانه خدمات غیر حضوری بیان کرد: اخیراً امکان صدور وتمدید اعتبار بیمه نامه ایرانیان ( ثبت نام خانوار و عضو) ،تمدید بیمه نامه روستائیان ، ثبت بیماران صعب العلاج ، ثبت شکایات ، تصحیح شماره همراه بیمه‌شدگان (با استفاده از سرویس شاهکار ) و تاریخچه پرداخت ها نیز به مجموعه قابلیت های این سامانه افزوده شده است.لازم بذکر می باشد ،بزودی نیز این امکان برای بیمه شدگان صندوق کارکنان دولت وسایر اقشار نیز فراهم خواهد آمد. طبائی از بیمه شدگان خواست .

جهت بهره گیری از قابلیت های جدید بیمه سلامت به سامانه خدمات غیر حضوری به آدرس bimehsalamatiranian.ir مراجعه نمایند.

وی با اشاره به برنامه موبایلی بیمه سلامت من، اضافه کرد ، این برنامه درکنار سامانه خدمات غیر حضوری ، از جمله برنامه های بسیار خوب برای بیمه شدگان بیمه سلامت می باشد که امکان دانلود آن از طریق سامانه سازمان بیمه سلامت ، برنامه بازار و مایکت وجود دارد.

بر اساس آخرین آمار، ۱۸۰ هزار و ۴۲۱ نفر از کارکنان دولت، ۷۹۹ هزار و ۶۳۵ نفر از روستائیان، ۲۱۴ هزار و ۲۴۳ نفر از ایرانیان، و ۷۴ هزار و ۴۲۰ نفر در مجموع یک میلیون و ۲۶۸ هزار و ۷۱۹ نفر تحت پوشش بیمه سلامت استان هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست + 17 =