رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلانجوانی جمعیت و حمایت از خانواده مستمراً ترویج شود/ مراکز درمان ناباروری گیلان درحال‌ توسعه‌اند

0 6

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر ترویج و تبلیغ مستمر مفاهیم جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، گفت: همان‌گونه که همه بخش‌های دولتی و مردمی در بحران کرونا پای‌کار بودند و موجب مهار نسبی این ویروس شدند، لازم است در بحران جمعیتی کنونی نیز همه مشارکت فعالانه داشته باشند.

عصر کاسپین/ صبح امروز، نشست قرارگاه دانشگاهی جوانی جمعیت و حمایت از خانواده با حضور دکتر محمدتقی آشوبی – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تعدادی از معاونین و مدیران ستادی دانشگاه، کارشناسان و صاحب‌نظران حوزه جمعیت در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد.

دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با تأکید بر ترویج و تبلیغ مستمر مفاهیم جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، اظهار کرد:  لازم است در سطح ادارات و محل رجوع مردم ، این اقدامات با شدت و قوت بیشتری در دستور کار قرار بگیرد.

وی با اشاره به برخی از اقدامات دانشگاه در حوزه فرزند آوری، افزود: مراکز درمان ناباروری در سطح دانشگاه آغاز به کار کرده و در حال‌ توسعه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به چالش جمعیتی در استان، گفت: موضوع چاله جمعیتی را در گیلان همه باید جدی بگیرند و اقدام عملی و میدانی در این رابطه داشته باشند.

دکتر آشوبی با تأکید بر همکاری همه‌جانبه در راستای تحقق جوانی جمعیت، گفت: همان‌گونه که همه بخش‌های دولتی و مردمی در بحران کرونا پای‌کار بودند و موجب مهار نسبی این ویروس شدند، لازم است در بحران جمعیتی کنونی نیز همه پای‌کار باشند و مشارکت فعالانه داشته باشند.

گفتنی است، در این نشست در خصوص برقراری بیمه پایه و تکمیلی مراکز درمان ناباروری بخش خصوصی و لزوم حمایت دولت از این مراکز، گفت‌وگو و تبادل‌نظر شد.

همچنین مجموعه اقدامات و نیازمندی‌های مرکز درمان ناباروری مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س)، توسعه بخش درمان ناباروری تالش و الزامات راه‌اندازی بخش درمان ناباروری شرق گیلان، از دیگر موضوعاتی بود که در قرارگاه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده طرح و بررسی شد.

همچنین در این نشست، تعدادی از کمیته‌های قرارگاه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده نیز به ارائه گزارش پرداختند و نیازمندی‌های خود را برای تحقق جوانی جمعیت و حمایت از خانواده تبیین کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − سه =