محمد حسین واثق کارگرنیا: رودخانه های رشت زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است/ آغاز لایروبی تالاب عینک رشت

0 5

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه آلودگی رودخانه های رشت زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است گفت: آب و فاضلاب گیلان از نحوه هزینه کرد از محل تبصره سه هر ۶ ماه یک بار به شورا گزارش دهد.

عصر کاسپین/ محمد حسین واثق کارگرنیا در هشتاد و نهمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای رشت با گرامی داشت یاد و خاطره تمامی شهدای گرانقدر ایران اسلامی اظهار کرد: از زحمات رحیم شوقی شهردار رشت طی مدت زمان حضور در جایگاه شهردار رشت و همچنین اقدامات خوبی ‌که طی چند روز اخیر  انجام دادند تشکر می کنیم.

 

نقش اصناف در کنترل بازار

 وی به یکم تیرماه مصادف با روز اصناف اشاره کرد و گفت: وجود اصناف در بازار و کنترل قیمت بسیار تعیین کننده است و از تلاش صنف هایی که در سطح شهر فعالیت می کنند تا مردم بتوانند با تمامی تحریم هایی که به کشور تحمیل شده است با مشکلات کمتری مواجه باشند تقدیر و تشکر می کنم و روز اصناف را خدمت تمامی فعالین این حوزه بالاخص محسن سماکچی همکار شورایی که در حوزه بازار و اصناف نیز فعالیت دارند تبریک عرض می نمایم.

 رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) بیان کرد: ان شاا که همواره عنایات خاصه این امام معصوم (ع) شامل حال همه ما شود.

 کارگرنیا به یکم تا هفتم تیرماه مصادف با سالروز شهادت دکتر بهشتی اشاره کرد و گفت : شهید بهشتی از شخصیت های ارزشمندی بودند که  برای تحقق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش های فراوانی کردند و همین اقدامات وی موجب شد تا دشمنان برای حذف فیزیکی ایشان وارد عمل شوند .

وی به سخن امام راحل پیرامون شهید بهشتی اشاره کرد و گفت : امام ( ره) درباره شهید بهشتی فرمودند: بهشتی به تنهایی یک ملت بود.

 

بررسی درخواست پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان در شهرداری رشت

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه حدود یک ماه پیش مجموعه مبارزه با مواد مخدر استان درخواستی را به شورا ارائه کرد افزود: این درخواست را به شهرداری ارائه کرده ام و از شهردار رشت تقاضا دارم این درخواست را بررسی کند‌.

 

 سوداگران مرگ حیات دیگران را به مخاطره می کشانند

کارگرنیا به پنجم تیرماه مصادف با روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت : یاد و خاطره شهدای گرانقدری که در راه مبارزه با سوداگران این بلای خانمانسوز به درجه رفیع شهادت نائل آمدند را گرامی می داریم و بنده توفیق داشتم که در طی دو دوره  در این مجموعه مشغول به خدمت باشم و  با توجه به اینکه عاملین تهیه و توزیع مواد مخدر به واسطه کسب سود و منافع بیشتر ، سلامت دیگران را به مخاطره می کشانند ، باید هوشیارانه تر عمل کنیم و اجازه ندهیم سوداگران مرگ برای کسب منافع مادی سلامت و حتی حیات دیگران را به مخاطره بکشانند.

 

 رودخانه های رشت زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده اند

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با مخاطب قرار دادن مدیر عامل آب و فاضلاب گیلان که در جلسه امروز شورای رشت حضور پیدا کرده بود تصریح کرد:  رودخانه های رشت زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده اند و متاسفانه به واسطه سرریز شدن بسیاری از فضولات ، دو رودخانه رشت به شدت آلوده شده  و عمده ترین کاری که باید برای نجات این دو رودخانه انجام شود جلوگیری از سرازیر شدن فاضلاب های صنعتی و سنتی به داخل آن است.

کارگرنیا به اختصاص اعتبار سفر ریاست جمهوری به گیلان به منظور ساماندهی فاضلاب اشاره کرد و گفت : پروژه ای که اخیرا کلنگ آن به زمین خورد،  موجب ساماندهی بخش عظیمی از فاضلاب رشت می شود، ولی برای حل کامل مشکل آلودگی رودخانه‌ها و همچنین ساماندهی فاضلاب شهر نیاز به اجرایی شدن توافقنامه آبفا با قرارگاه خاتم الانبیا برابر بودجه اختصاصی سفر و تسریع در اقدامات است.

وی به دغدغه شهروندان رشت پیرامون  وضعیت فاضلاب این شهر اشاره کرد و گفت: عدم خدمات رسانی مطلوب به برخی از نقاط حاشیه ای شهر در حوزه فاضلاب موجب گلایه شهروندان شده است و متاسفانه برخی از مشکلات نیز به واسطه عدم مدیریت یکپارچه شهری ایجاد می شود.

 رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به تبصره سه بیان کرد: شورای اسلامی شهر رشت تمام تلاش خود را به منظور همراهی با آب و فاضلاب گیلان و با هدف رفع مشکلات فاضلاب رشت به کار گرفته است و با تصویب تبصره سه توسط شورا تلاش شده است تا حتی اعتبارات مالی نیز به مجموعه آب و فاضلاب تزریق شود.

کارگرنیا با بیان اینکه آب و فاضلاب گیلان گزارشی از نحوه هزینه کرد این مجموعه از محل تبصره سه در اختیار شورا قرار دهد گفت: آب و فاضلاب گیلان بر اساس توافقات انجام شده باید هر ۶ ماه یک بارگزارشی از نحوه هزینه کردهای انجام شده از محل تبصره سه را در اختیار شورا قرار دهد.

 

 خبر خوب صدور مجوز احداث هتل ۲۲ طبقه در خیابان پرستار رشت 

رئیس شورای شهر رشت با قدردانی از شهردار، مجموعه همکاران شهرداری و روابط عمومی شهرداری رشت  بابت برگزاری دومین سالانه رشت شهر خلاق خوراک شناسی یونسکو اظهار کرد: پیش از برگزاری این مراسم به واسطه عدم اطلاع رسانی مناسب روابط عمومی شهرداری رشت به شورا پیرامون برگزاری دوسالانه رشت شهر خلاق گلایه هایی مطرح شد و بنده و دیگر همکاران شورایی تا روز چهارشنبه اطلاع کافی نداشتیم که برنامه این دو سالانه چه ساعتی برگزار می شود و به چه ترتیب اجرا میگردد.

کارگرنیا به برگزاری کارگاه علمی تخصصی هم آفرینی شهرهای خلاق ایران و نشست نقش رسانه ها در برند سازی شهری با حضور مدیران خانه مطبوعات استان و کشور که با حضور مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه های وزارت ارشاد برگزار شد اشاره کرد و گفت: این کارگاه با حضور اساتید و چهره های علمی دانشگاه گیلان برگزار شد و همچنین  نشست با رسانه ها نیز با حضور مدیران مطبوعات کشور و وزارت ارشاد انجام گرفت و نخستین  دبیرخانه شهر های خلاق ایران نیز برای نخستین بار در شهر رشت افتتاح شد.

وی با بیان اینکه  در مجموع سطح برنامه ها در این دو روز خوب بود تصریح کرد:  برابر پیشنهاد همکاران کارگروهی در این رابطه تشکیل شود و با بررسی نقاط ضعف و قوت نقایص برطرف و نقاط مثبت تقویت شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به خبر خوش مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان اشاره کرد و گفت: در جریان برگزاری مراسم دو سالانه رشت شهر خلاق خوراک ایران ، ولی جهانی مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری گیلان از موافقت این اداره کل با صدور مجوز احداث هتل ۲۲ طبقه در خیابان پرستار رشت خبر داد و پس از سالها انتظار این مهم بالاخره محقق شد.

کارگرنیا با بیان اینکه شهردار رشت پیگیر تسریع بخشیدن به روند احداث هتل ۲۲ طبقه در رشت است گفت:  ان شاا این مهم با ارتباطاتی که شهردار رشت دارند،  مجوزهای لازم را نیز از سایر دستگاه ها اخذ کنند و هر چه سریع تر کلنگ اجرایی احداث آن به زمین بخورد.

 

ارائه برنامه با هدف رفع مشکل پل های عابر پیاده رشت

وی با اشاره به وضعیت پل های عابر پیاده مکانیزه در رشت با مخاطب قرار دادن شهردار رشت بیان کرد: متاسفانه مدتهاست که وضعیت این پل ها از شرایط مناسبی برخوردار نیستند و شهروندان از این بابت گلایه مند هستند و انتظار داریم تا جلسه آینده نسبت به ارائه برنامه برای رفع مشکل این پل ها اقدام شود .

 تشکیل کمیته فنی حقوقی ویژه برای بررسی وضعیت و رفع نقص   پل‌های عابر پیاده مکانیزه و غیرمکانیزه سطح رشت

رحیم شوقی شهردار رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه به منظور رفع نقص پل‌های عابر پیاده مکانیزه  و بررسی و پایش کلی تمامی پل های مکانیزه و غیرمکانیزه مناطق شهری رشت ، کمیته ویژه فنی حقوقی در شهرداری رشت تشکیل شده است اظهار کرد:  این کمیته فنی حقوقی با نظارت معاونت عمرانی شهرداری ماموریت پیدا کرده تا با بررسی کلی وضعیت پل های عابر پیاده در پنج منطقه، پیش نویس قرارداد تعمیر و نگهداری پله برقی ها و پایش کلی پل های عابر پیاده را برای مدت یکسال اجرایی کند.

 مدیر عامل آب و فاضلاب گیلان نیز با حضور در جلسه علنی شورای رشت با قدردانی از بابت زمانی که شورا  در اختیار وی به منظور ارائه توضیحات بابت پروژه های آب و فاضلاب قرار داده است  اظهار کرد:

 پروژه بزرگ مربوط به آب و فاضلاب که اخیرا شاهد کلنگ زنی آن بودیم قرار است طی مدت زمانی ۳۶ ماه به اتمام برسد و با تاکیدات استاندار گیلان در تلاشیم تا این پروژه زودتر از زمان اعلام شده به بهره برداری برسد.

مازیار علیپور  با تاکید به اینکه در تلاشیم تا حتی پیش از زمان تعیین شده این پروژه را به اتمام برسانیم تصریح کرد: از محل تهاتر نفت پنج هزار میلیارد تومان برای ساماندهی فاضلاب  در سفر ریاست جمهوری به گیلان اختصاص پیدا کرده است .

وی با اشاره به اینکه برای ساماندهی و رفع مشکل فاضلاب گیلان در تلاش هستیم تا با قرار گاه خاتم قرار داد ببندیم تصریح کرد:

 سالیان طولانی شهروندان و رسانه ها و اعضای شورا پیرامون اعتبارات جهانی اختصاص یافته به فاضلاب استان از ما سوال کردند و حالا با قدم های برداشته شده خطوطی که در آن سال‌ها لوله گذاری شده بودند نیز در این چرخه متصل و امیدواریم مشکلات فاضلاب رشت و گیلان با تعاملات بیشتر کاملا مرتفع شود.

مدیر عامل آب و فاضلاب گیلان با بیان اینکه برای اجرای لوله گذاری انتفال خطوط اصلی شهر رشت باید تصفیه خانه را از ۶۳ هزار به ۹۳هزارمتر مربع افزایش دهیم  برسانیم گفت : به دستور استاندار گیلان قرار است کمیته ای در این راستا تشکیل شود و با عضویت رئیس شورا ، شهردار رشت، آب و فاضلاب و دیگر دستگاه های خدمات رسان مشکلات پیش روی اجرای پروژه های فاضلاب در رشت و استان برطرف شود و تمامی خطوط و لوله گذاری ها با برنامه ریزی و هماهنگی کامل با شهردار و دیگر دستگاه ها اجرایی می شود.

 آغاز لایروبی تالاب عینک رشت

در این جلسه اعضای شورا با لایحه لایروبی تالاب عینک رشت موافقت کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + هفده =