ضرورت توجه وزارت بهداشت به توسعه نظام سلامت گیلان/ مولدسازی فرصتی مغتنم برای تکمیل طرح‌های سلامت‌محور

0 5

نشست مشترکی با حضور دکتر محمدتقی آشوبی – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، هیئت‌رئیسه دانشگاه و دکتر اسدی – مشاور وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های اقتصادی در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد.

عصر کاسپین/ در این نشست، عقب‌ماندگی‌های گیلان در بخش‌های بهداشتی، درمانی، آموزشی و تجهیزاتی توسط دکتر محمدتقی آشوبی – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تبیین و بررسی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین نیازمندی‌های نظام سلامت استان را تشریح و بر ضرورت توجه بیش‌ازپیش وزارت بهداشت به توسعه زیرساخت‌های درمانی و همچنین تخصیص تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای در استان تأکید کرد.

وی جمعیت گیلان را در ایام تعطیلات و فصول فراغت سال به بیش از پنج میلیون نفر تخمین زد و گفت: زیرساخت‌های نظام سلامت استان شاید کفاف نیاز مردم استان را بدهد اما در ارائه خدمات مطلوب به گردشگران و مسافران، عاجز است.

دکتر اسدی – مشاور وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های اقتصادی نیز در این نشست با تائید عقب‌ماندگی‌های گیلان در بخش سلامت به‌ویژه در بخش درمان و تجهیزات پزشکی، بر عزم جزم وزارت بهداشت مبنی بر تأمین و تخصیص تجهیزات به گیلان، تأکید کرد.

وی با اشاره به شمار بالای ابتلا به انواع سرطان در استان گیلان و ضرورت تأمین دستگاه‌ها و امکانات درمانی برای بیماران، از جذب سرمایه‌گذار برای راه‌اندازی دستگاه‌های پیشرفته درمان این نوع از بیماری‌ها در گیلان، خبر داد.

مشاور وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های اقتصادی به قانون مولدسازی و فرصت اندک دوساله آن برای اجرا اشاره کرد و خواستار هدایت منابع آزادشده از مولدسازی املاک در رابطه با تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی و فنی و همچنین تأمین دستگاه‌های پیشرفته تصویربرداری تشخیص پزشکی شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × دو =