مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان گیلان خبر داد : احداث مجموعه چند منظوره جهت رفاه بازنشستگان کشوری/ وام ۲۵ ملیون تومانی کمک هزینه ازدواج فرزندان

0 19

مدیرصندوق بازنشستگی کشوری استان گیلان از احداث مجموعه چند منظوره برای رفاه بازنشستگان کشوری در گیلان خبرداد و افزود: برای اجرا به ۱۰ هزار متر مربع زمین نیاز است و منتظریم تا استانداری ، زمینی را برای اجرای این طرح به صندوق اختصاص دهد .

عصرکاسپین / نشست خبری صندوق بازنشستگی استان گیلان برای اولین بار پس از دو دهه برگزار شد .

سجاد محمدیان مدیرصندوق بازنشستگی کشوری استان گیلان گفت: صندوق بازنشستگی کشوری احداث مجموعه چند منظوره را در همه استان ها تدوین کرده که در گیلان برای اجرا به ۱۰ هزار متر مربع زمین نیاز است و منتظر استاندار هستیم تا زمینی را برای اجرای این طرح برای صندوق اختصاص دهد .

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه بازنشستگان گنجینه های تجربه و نوآوری هستند به تشریح فعالیت ها واقدامات صندوق بازنشستگی گیلان پرداخت و گفت: صندوق بازنشستگی درکل کشور یک میلیون و ۷۰۰ هزار بازنشسته دارد که از این تعداد ۷۵ هزار نفر از استان گیلان هستند و ۶۵ درصد آنها را آقایان تشکیل می دهند همچنین به لحاظ توزیع دستگاههای آموزش و پرورش با ۴۹ هزار بازنسشته بیشترین سهم را در تعداد
بازنشستگان صندوق گیلان دارد.

وی با اعلام اینکه صندوق بازنشستگی گیلان در ماه ۸۵۰ میلیارد تومان حقوق پرداخت می کند ، تصریح کرد : صندوق بازنشستگی گیلان علاوه بر پرداخت حقوق برای بازنشستگان اعطاء تسهیلات کم بهره را نیز انجام می دهد که از طریق ثبت نام در درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری به نشانیhttps://www.cspf.ir انجام می گردد که عضو صندوق با ثبت نام و قرعه کشی وام دریافت می کند که با نرخ سود ۴ درصد در سال گذشته بالغ بر ۲۰ هزار نفر از بازنشستگان عضو این صندوق وام ضروری ۱۵ میلیون تومانی دریافت کردند .
وی افزود : صندوق بازنشستگی گیلان دارای اعتبار استانی نیز می باشد که در شرایط خاص از سهمیه استانی به بازنشستگان وام پرداخت می کند همچنین در سالجاری به دستور دکتر ترکی مدیرعامل محترم صندوق بازنشستگی کشوری مبلغ وام به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافته که از ثبت نامی اسفندماه تا کنون ۳ هزار و ۲۰۰ نفر از این وام دریافت کرده اند .
محمدیان به وام کمک هزینه ازدواج فرزندان اشاره کرد و گفت : وام کمک هزینه ازدواج فرزندان ۲۵ میلیون تومان است که یک هزار نفر از بازنشستگان از این وام دریافت کردند همچنین ثبت نام این وام باز است و بازنشستگانی که فرزندانشان بعد از تاریخ ۰۱/۰۱/۱۳۹۸ ازدواج داشته اند می توانند این وام را دریافت نمایند .

وی یادآورشد : وام همپاد از جمله وام هایی است که برای بازنشستگان و خانواده آنها منظورشده که برای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد ۶ میلیون تومان و برای دکترا ۸ میلیون تومان وام پرداخت می شود .
وی بیمه شخص ثالث خودور و بیمه منزل ، خرید اقساطی از فروشگاه افق کوروش را از اقدامات دیگر صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد و گفت : در سالجاری سقف بستری در بیمارستان برای بازنشستگان برداشته شده و هزینه های پزشکی توسط صندوق بازنشستگی پرداخت می گردد.
وی به اجرای برنامه های فرهنگی و ورزشی صندوق بازنشستگی استان گیلان پرداخت و گفت : با هدف ایجاد روحیه نشاط وامید در بازنشستگان ، جشنواره های ورزشی و فرهنگی شامل شنا، دارت ، تنیس روی میز و فوتبال دستی را برای بازنشستگان تدارک دیدیم که سال گذشته نفرات اول برای مسابقات کشوری به شیراز اعزام شدند که در ماسبقات کشوری تنیس روی میز برای پنجمین سال متوالی بازنشسته ۶۷ آموزش و پرورش خانم مفرح دلچه ای مقام طلا را کسب کردند .
وی افزود : با هدف رعایت علائم رانندگی و مقررات راهنمایی رانندگی رالی نقشه خوانی از بوستان ملت رشت تا منطقه آزاد انزلی برای بازنشستگان برگزار شد که ۱۲۰ نفر با ۳۰ خودرو در این مسابقه شرکت داشتند .

محمدیان با اعلام اینکه ۱۸ کانون بازنشستگی در گیلان فعال هستند ، تصریح کرد: گیلان ۲ خانه امید برای بازنشستگان دارد که از مطالبه بازنشستگان در این تشکل ها از صندوق بازنشستگی همسان سازی حقوق بازنشستگان ، اجرای ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری که مربوط به مدیران نهادها می باشد همچنین تبصره ۲ ماه ۷ ضوابط اجرایی قانون ۱۴۰۰ که مربوط به رفاهیات بازنشستگان است و اصلاح برنامه هفتم توسعه که برای رفع این مطالبات با نمایندگان استان درمجلس شورای اسلامی و متولیان جلسات متعددی داشتیم و به آنها منتقل کرده ایم .

وی افزود : از مطالبه صندوق بازنشستگی گیلان تخصیص ۱۰ هزارمترمربع برای ساخت مجموعه چند منظوره فرهنگی ، ورزشی ، سلامت و گردشگری است که در مورد آن با استاندار محترم گفتگویی داشتیم که نظر مساعد داشتند و قول اختصاصی زمینی برای اجرای طرح را به صندوق دادند .
مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در استان گیلان ادامه داد: ستاد بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان تشکیل شد و اقداماتی نظیر دیدار با بازنشستگان که در آسایشگاه بستری هستند، برگزاری محفل شعر، برگزاری همایش ویژه تشخیص زودهنگام سرطان، برگزاری مسابقات ورزشی و بازدید از اماکن تاریخی و تفریحی انجام گرفت.

وی تمام اقدامات و رویکردهای صندوق بازنشستگی کشوری را حاصل درایت و دلسوزی نعمت الله ترکی مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری عنوان کرد و گفت : از زمان حضور آقای ترکی به صندوق بازنشستگی کشوری شاهد تحولات و ارائه خدمات متنوع و موثر برای اعضاء صندوق هستیم که در تمام برنامه به دنبال ایجاد فضای مفید و بدست آوردن حقوق بازنشستگان هستند .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 4 =