نقش پررنگ دانشگاه علمی کاربردی استان گیلان در توسعه فرهنگ کار آفرینی با ایجاد مراکز نوآوری

0 5

دکتر حاتم زاده با دکتر ابراهیم کازرونی منفرد رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گیلان در محل دفتر مرکزی پارک علم و فناوری گیلان دیدار و گفتگو کردند.

عصر کاسپین/ در ابتدای این دیدار، دکتر ابراهیم کازرونی منفرد، به تشریح عملکرد دانشگاه جامع علمی کاربردی پرداخت و توسعه همه جانبه را از اولویت های کاری دانشگاه جامع علمی کاربردی دانست.

دکتر کازرونی منفرد متذکر شد: ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی استان در توسعه و رونق اشتغال، می تواند در کنار ایجاد مراکز نوآوری، در توسعه فرهنگ کارآفرینی استان نقش پررنگی ایفا نماید. و با اهداف و برنامه‌های خود برای دانشجویان و اخذ تسهیلات از صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از کسب و کارهای نوپا، مشوق دیگری برای کارآفرینی باشد.

وی با اشاره به برنامه ایجاد مرکز نوآوری در این دانشگاه گفت: هدف ما از ایجاد این واحد توسعه کارآفرینی، حمایت و پشتیبانی از ایده‌ها، برای تبدیل به محصول و خدمات و ایجاد کسب و کار و در نهایت ایجاد شرکت‌های دانش بنیان است.

دکتر حاتم زاده رئیس پارک علم و فناوری گیلان در این دیدار با بیان اینکه کارآفرینی به طور قابل توجهی در دهه گذشته رشد چشمگیری داشته از اینرو آموزش کارآفرینی ضروری شده است گفت: جهت گیری مراکز علمی کاربردی باید به سمت دانشگاه نسل سوم باشد تا بتواند با ارتباط با بنگاه‌های اقتصادی به سمت کارآفرینی حرکت کنند که در این راستا، با ارتباط با صنایع و بنگاه‌های اقتصادی، نیازهای بنگاه‌ها را آموزش نیروی انسانی متخصص برطرف کند تا پروژهای صنعتی و مسئله محور، توسط دانشگاهیان و دانشجویان خبره طراحی و اجرا شود.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان گفت: استفاده از تمامی ظرفیت های آموزشی و پژوهشی استان برای توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری اقدامی ضروری است که خوشبختانه استان گیلان با داشتن تنوع و گستردگی واحدهای دانشگاهی و پژوهشی و کارآفرینی در استان، درحال رشد اقتصاد مبتنی بر دانش و توسعه مهارت های فردی و اجتماعی کارآفرینی مبتنی بر دانش است.

وی در پایان از هرگونه برنامه ای برای توسعه همکاری با مراکز مهمی مانند دانشگاه علمی کاربردی استان گیلان استقبال کرد و گفت: پارک علم و فناوری گیلان همانند گذشته برای توسعه کارآفرینی مبتنی بر دانش، از برنامه های اجرایی و همکاری با دستگاه های اجرایی استان استقبال خواهد نمود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 − 16 =