همکاری و همگرایی دستگاه قضا و نظام سلامت گیلان برای حل مشکلات پیش روی بیمارستان شفا لاهیجان

0 2

مسئولان دستگاه قضایی استان در کنار مسئولان بهداشت و درمان، طی نشستی در دادگستری لاهیجان، مشکلات و مسائل بیمارستان خصوصی شفا لاهیجان را بررسی و بر همکاری و همگرایی همه‌جانبه به جهت رفع مشکلات موجود در آن، تأکید کردند.

عصر کاسپین/ نشست بررسی آخرین وضعیت فعالیت بیمارستان خصوصی شفا لاهیجان با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمزه خلیلی – رییس‌کل دادگستری گیلان، دکتر محمدتقی آشوبی – رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تعدادی از معاونین و مسئولان قضایی استان و شهرستان لاهیجان، مدیرعامل، اعضای هیئت‌مدیره و تعدادی از سهامداران بیمارستان در سالن اجتماعات دادگستری شهرستان لاهیجان، برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمزه خلیلی – رییس‌کل دادگستری استان گیلان در این نشست، اظهار کرد: استان گیلان از خصلت‌ها و ویژگی‌های بسیار خوب انسانی برخوردار است.

وی با اشاره به وجه تمایز خدمات پزشکی با سایر خدمات در صنایع و صنوف مختلف، افزود: بیمار، زمانی به درمان و بهبودی کامل می‌رسد که پزشک او بدون هرگونه دغدغه و ناآرامی فکری و ذهنی بتواند بیماری او را تشخیص دهد و درمان کند.

رییس‌کل دادگستری استان گیلان با تأکید بر پرهیز از اختلاف‌نظرها در ارائه خدمات سلامت‌محور به مردم، گفت: وجود اختلافات، پذیرفتنی نیست، چراکه این اختلافات، طبیعتاً موجب ناآرامی فکری و ذهنی پزشکان و تیم درمان خواهد شد و این ناآرامی، تشخیص بیماری را با مشکل مواجه می‌کند.

حجت‌الاسلام خلیلی، در تبیین دلایل بروز برخی اختلاف و تعارضات موجود در بیمارستان شفا، خاطرنشان کرد: بیمارستان خصوصی شفا دارای اساسنامه‌ای مشخص بوده که در آن اساسنامه، وجود بازرس برای بازرسی پیش‌بینی‌شده و  باید با بازرسی از فرایند اقدامات، نتیجه را در مجمع عمومی برای اعضا، تشریح و تبیین کند.

وی با اشاره به اینکه بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد درگذشته، بازرسی از اقدامات به جهاتی انجام‌نشده، تصریح کرد: به‌ناچار برای اینکه موضوع اختلاف، پایان یابد و از طرفی با توجه به توافق سهامداران از طریق دستگاه قضایی، تیم کارشناسی تعیین خواهد شد تا تمام ابعاد و زوایای مورد اختلاف را مشخص و پس از تشخیص موضوع، جلسه‌ای به‌منظور اتخاذ تصمیم در آینده تشکیل شود.

دکتر محمدتقی آشوبی – رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست با تأکید بر تلاش همه‌جانبه در راستای توسعه خدمات سلامت‌محور بخش خصوصی، اظهار کرد: تقویت بخش خصوصی، تقویت نظام سلامت گیلان است.

وی با اشاره به مشی حمایتی دولت از بخش خصوصی، افزود: دانشگاه، متولی و حامی بخش خصوصی است و هر کمکی بتواند در جهت توسعه خدمات آن انجام خواهد داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به خدمات حمایتی دانشگاه در جهت حفظ بخش خصوصی در نظام درمان، گفت: تعرفه خدمات درمانی در بخش خصوصی در مقایسه با سال گذشته، کمترین تغییرات را به خود دیده که در چنین شرایطی می‌طلبد بیمه‌ها پیشگام و پیش‌قدم شوند.

دکتر آشوبی از مساعدت دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حل هرچه سریع‌تر مشکلات موجود در بیمارستان شفا خبر داد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان آماده هرگونه همکاری با هیئت‌مدیره بیمارستان شفا جهت حل مشکلات و ادامه خدمت به مردم است.

وی با بیان اینکه مشکلات موجود در بیمارستان شفا لاهیجان باوجود فرهیختگان مجموعه، قابل‌حل است، تصریح کرد: در شرایط کنونی، مدیریت در حوزه‌ها ازجمله بخش بهداشت و درمان، بسیار سخت و نیازمند کمک همه‌جانبه است.

گفتنی است در این نشست، مدیرعامل بیمارستان شفا، اعضای هیئت‌مدیره و همچنین تعدادی از سهامداران دغدغه‌ها، مسائل و چالش‌های ادامه فعالیت این بیمارستان خصوصی را تبیین و راهکارهای لازمه را جهت ارتقای خدمات درمانی مطلوب‌تر، ارائه کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × یک =