افزایش ۴۵۰۰ نفری بیمه شدگان صاحبان حرف و مشاغل آزاد تامین اجتماعی گیلان

0 21

تعداد بیمه شدگان گروه صاحبان حرف و مشاغل آزاد ، زنان خانه دار و دانشجویان تامین اجتماعی استان گیلان در سه ماهه نخست سالجاری با ۴ درصد رشد به حدود ۱۱۵۶۰۰ نفر رسیده است .

عصر کاسپین/ به دنبال اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی با هدف گسترش پوشش بیمه ای به اقشاری همچون دانشجویان ، زنان خانه دار و صاحبان حرف و مشاغل آزاد ، تعداد بیمه شدگان این گروه از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون حدود ۶۰ درصد رشد داشته است . 

کیوان مرتضوی مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اعلام این خبر افزود : تعداد بیمه شدگان گروه صاحبان حرف و مشاغل آزاد در پایان سال ۱۳۹۹ شامل ۷۳۶۳۲ نفر بوده که با ۳۱ درصد رشد در پایان سال ۱۴۰۰ به ۹۶۶۱۲ نفر رسید . 

وی با بیان اینکه رشد مذکور در سال ۱۴۰۱ نیز تداوم یافته و با اضافه گردیدن تعداد ۱۴۵۰۰ نفر یعنی رشدی معادل ۱۶ درصد ، افراد تحت پوشش در این گروه به ۱۱۱۱۲ نفر افزایش یافت . 

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست سالجاری نیز با پیوستن حدود ۴۵۰۰ نفر به جرگه افراد این گروه ، آمار بیمه شدگان حرف و مشاغل آزاد در سطح استان لغایت خردادماه به ۱۱۵۵۷۸ نفر رسیده است . 

کیوان مرتضوی با تاکید بر اینکه این روند از رشد مطلوب و تداوم برخوردار بوده و پیش بینی میگردد تعداد بیمه شدگان این گروه تا پایان سال به حدود ۱۳۰ هزار نفر برسد . 

خاطر نشان میسازد انعقاد قرارداد بیمه ای در بیمه مشاغل آزاد با سه نرخ ۱۲ درصد ( بازنشستگی و فوت پس از آن ) ، ۱۴ درصد ( بازنشستگی و فوت قبل و بعد از آن ) و ۱۸ درصد ( بازنشستگی ، فوت و ازکارافتادگی ) و بدون نیاز به مراجعه و از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی es.tamin.ir امکانپذیر است . 

شایان ذکر است تمامی دانشجویان و دختران بالای ۱۸ سال و بانوان تا ۵۰ سال نیز میتوانند در همین زیرگروه با انتخاب بیمه زنان خانه دار اقدام به انعقاد قرارداد و بیمه پردازی نمایند .  

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.