در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت مطرح شد؛ضرورت مرمت عمارت فرهنگ و هنر ، خانه صنایع دستی فعلی رشت

0 9

در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت مطرح شد؛ پیگیری مصوبه‌ی تملکِ خانه شیون فومنی / تعیین الزامات برای ادارات و مناطق پنجگانه رشت در خصوص مشارکت در تبلیغات محیطی مراسم ملی و مذهبی / ضرورت مرمت عمارت فرهنگ و هنر – خانه صنایع دستی فعلی- رشت

عصرکاسپین/ در اولین جلسه از سال سوم فعالیت کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت، بر اجرایی شدن موارد مصوب شده شورای شهر رشت تاکید شد.

  رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر در این رابطه گفت: بعنوان نمونه، لایحه خرید خانه شیون فومنی در رشت، از مصوبات سال گذشته شورای شهر بود که مانند بسیاری موارد دیگر اجرایی نشد و ظاهرا به بایگانی مصوبات رفت!

   تاج شهرستانی در هفتاد و سومین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت گفت: لازم است برای اهداف توسعه گردشگری شهر رشت، ظرفیتهای گردشگری را افزایش داد و جاذبه های گردشگری جدید ایجاد کرد.

وی گفت: خرید خانه شیون فومنی و تبدیل آن به یک خانه بوم گردی یا باغ موزه یک حرکتی مشخص در این راستاست.

تاج شهرستانی در این جلسه با گرامیداشت روز ملی تشکل های مردم‌نهاد، NGO ها و سمن‌ها، از فعالیت های همه جانبه وشهروند محور آنها تقدیر کرد.

وی همچنین با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن، برای آنان آرزوی اجر دنیوی و اخروی نمود.

  در این جلسه که با حضور عضو جدید کمیسیون فرهنگی سید حسین رضویان، همچنیـن رؤسای دو سازمان فرهنگی اجتماعی و سیما منظر شهرداری رشت تشکیل شد، مباحثی در موضوع لایحه ایجاد ستاد مناسبتهای ملی مذهبی با محوریت کمیسیون فرهنگی مطرح شد که در نهایت و در پی سخنانی از سوی سید حسین رضویان مبنی بر پرهیز از موازی کاری در شرح وظایف کمیسیون فرهنگی که رأس هرم امور فرهنگی مجموعه مدیریت شهر و دیگر ادارات خدمات رسان شهر رشت است، تغییر ماهیت داد و طبق اعلام رأی حضار مقرر شد، کمیسیون فرهنگی با ایجاد الزامات و شرح وظایف مکتوب، چند ماه پیش از مناسبتهای مهم ملی مذهبی و اعیاد ملی، با برگزاری جلسات ویژه، مسئولان و مدیران را دعوت کرده و الزام اجرایی هر اداره را به آنان اعلام کند.

  در این جلسه مطرح شد، چنانچه مناطق شهرداری رشت و ادارات مختلف هر یک به سهم خود، المانهای محیطی ساختمانهای خود در سطح شهر را اجرا کنند، بخش اعظمی از شهر چهره لازم برگزاری مراسم آن تاریخ را خواهد یافت اجراهای تکمیلی نیز با هم افزایی دو سازمان سیما، منظر و فرهنگی اجتماعی به شکلی مطلوبتر به انجام می‌رسد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + بیست =