رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان؛ راه اندازی مدرسه عالی حکمرانی روستایی

0 54

حداقل ۱۵ هزار نفر دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی استان طی سال تحصیلی جدید جذب شدند ؛

عصر کاسپین/ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان گفت:براساس پیش بینی های صورت گرفته ، طی سال تحصیلی جدید ، دانشگاه آزاد اسلامی استان حداقل میزبان ۱۵ هزار نفر دانشجو در ۱۴ مرکز این دانشگاه در استان و مقاطع مختلف تحصیلی خواهد بود.

دکتر محمد دوستار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در نشست هم اندیشی با رسانه های گروهی استان با اشاره به اهمیت و جایگاه رسانه در جامعه اظهار داشت:رسانه در عصر اطلاعات و فرا اطلاعات نقش مهمی را در شکل دهی ساختار ذهنی افراد جامعه ایفا می کند.

وی افزود:در عصر اطلاعات، سیستم های فناوری اطلاعات باعث شده تبادل اطلاعات بین افراد مختلف سریعتر و با حداقل هزینه امکان پذیر باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خاطرنشان کرد:هر رسانه ای که اخبار را بصورت صحیح و سریعتر عرضه کند جایگاه خاصی در جامعه و بین مخاطبان خواهد داشت.

وی با بیان اینکه کشورهای دیگر برای تحمیل سبک زندگی از ابزار رسانه استفاده می کنند، تصریح کرد:در سایر کشورها رسانه را ابزاری برای شکل گیری و ساختار ذهنی افراد جهت نیل به اهداف خود می دانند.

دوستار؛ تبلور کار رسانه را با خبرنگار عنوان کرد و گفت: تبلور کار رسانه با خبرنگار و تولید محتوای او شناخته می شود ، مورد مقبولیت عمومی قرار گرفته و خبرنگار به عنوان پل ارتباطی بین آحاد جامعه با دولت ها و یا همان خدمت گیرندگان و خدمت دهندگان محسوب می شود.

وی یادآور شد:در ایران اهمیت رسانه ، منزلت و کرامت خبرنگار بیش از پیش برای همه تعیین شده است و جایگاه ویژه ای دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خاطرنشان بیان کرد:رسانه ها بافت اجتماعی جامعه را تشکیل می دهند و منجر به انتقال تجربه و دانش می شوند.

دانشگاه آزاد اسلامی مولود انقلاب

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی مولود انقلاب است و امسال وارد چهل و سومین سال فعالیتش می شود ، تصریح کرد:دانشگاه آزاد اسلامی خدمات زیادی در جامعه ارائه داده است و در رتبه بندی جهانی ، اگر ایران حرف برای گفتن دارد بخش زیادی از خروجی دانشگاه آزاد بوده است.

دوستار از فعالیت ۱۴ واحد و مرکز دانشگاه آزاد اسلامی در استان خبر داد و افزود:مرکز انزلی واحد بین الملل است که ضمن پذیرش دانشجوی بین الملل ، کارکردهای بین الملل دارد و این امتیازی برای استان است .

اشتغال به تحصیل ۳۷ هزار دانشجو

وی تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان را ، ۳۷ هزار دانشجو در مقاطع مختلف کاردانی ، کارشناشی ، کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی عنوان کرد و گفت: این دانشگاه بیش از ۵ هزار دانش آموز نیز دارد که در شهرستان های مختلف در قالب مراکز سما مشغول ادامه تحصیل هستند.

وی یادآور شد:سه مرکز رشد در شهرهای رشت ، انزلی و لاهیجان فعالیت می کنند و مرکز رشد شهر رشت درجه یک را در رتبه بندی به خود اختصاص داده است.

فعالیت های فرهنگی

دوستار با بیان اینکه یکی از برجستگی های دانشگاه آزاد اسلامی استان در کنار فعالیت های آموزشی ، پژوهشی و فناوری ، فعالیت های فرهنگی است ، تصریح کرد:این دانشگاه در فعالیت های فرهنگی به مدت سه سال رتبه اول فرهنگی را کسب کرده است.

وی گفت: یکی از رویکردهای این دانشگاه ساحت تربیتی و هویتی است که انسانی را پرورش دهد که در تراز مکتب اسلام باشد و نیل به این هدف نیازمند فعالیت های فرهنگی هویتی است.

مهارت آموزی

دوستار بعد مهارتی را رویکرد دیگر این دانشکاه عنوان کرد و افزود:یکی از دغدغه های خانواده ها بحث اشتغال است دانشگاه آزاد اسلامی بگونه ای برنامه ریزی کرده که در حوزه پاسخگویی به جامعه ورود کند ، این دانشگاه خود را موظف می داند پاسخگوی خانواده ها باشد و در این راستا طرح هایی را برای اشتغال جوانان فراهم کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خاطرنشان کرد:۸ دانشکده مهارتی با نگاه زمینه سازی برای اشتغال جوانان راه اندازی شده ، دانشجو در کنار تحصیل خود با شرکت ها و سازمان هایی که دانشگاه آزاد اسلامی استان با آن ها تفاهمنامه امضا کرده ، ورود می کند و می تواند مهارت آموزی کسب کند.

وی ادامه داد: بالغ بر هزار نفر امسال مهارت یاد می‌گیرند و به صنعت اعزام می شوند.

مدرسه عالی مهارت

دوستار از راه اندازی مدرسه عالی مهارت که مهارت های مورد نیاز یک شهروند را تامین می کند ، خبر داد و گفت:در این مدارس مهارت هایی که مورد نیاز یک شهروند است ارایه داده می شود.

مدرسه عالی حکمرانی روستایی

وی خاطرنشان کرد:با راه اندازی مدرسه عالی حکمرانی روستایی در شهرهای رشت و آستارا ، آموزش دهیاران ، اعضای شورا در مقطع کاردانی صورت می گیرد و وظایف آنها در راستای ارایه خدمت آموزش داده می شود.

مدرسه یادگیری قرآن به زبان انگلیسی

دکتر دوستار همچنین از راه اندازی مدرسه یادگیری قرآن به زبان انگلیسی خبر داد و گفت: اولین مدرسه قرآنی به زبان انگلیسی به دلیل مقابله با هتاکان به ساحت مقدس و الهی قرآن در راستای آموزش قرآن ، تبیین محتوا و مفاهیم قرآنی به زبان انگلیسی در واحد رشت راه اندازه شده است .

جذب ۱۵ هزار دانشجو در سال تحصیلی جدید

وی گفت:براساس پیش بینی های صورت گرفته ، طی سال تحصیلی جدید ، دانشگاه آزاد اسلامی استان حداقل میزبان ۱۵ هزار نفر دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی و ۱۴ مرکز این دانشگاه در استان خواهد بود.

دوستار از روند صعودی پذیرش دانشحو در دانشگاه آزاد اسلامی استان از سال ۹۹ تاکنون خبر داد و گفت : تعداد دانشجویان این دانشگاه از ۳۳ هزار نفر به ۳۷ هزار نفر رسیده و امسال نیز به ۳۹۵۰۰ نفر خواهد رسید.

وی یادآور شد: ۷۵۰ نفر هیات علمی و ۷۳۰ کارمند در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول فعالیت هستند.

تامین مدرسین

وی در خصوص تامین مدرسین جدید در این دانشگاه خاطرنشان کرد: ۹۵۰ نفر هیات علمی تحت عنوان حق التدریس در این دانشگاه فعالیت می کنند که برای حق التدریسی ها با دو رویکرد ، دستیاران آموزشی که دانشجویان دکترا و متقاضی تدریس هستند مصاحبه های تخصصی برگزار شده ، دوره های معلمی نیز برایشان برگزار و به عنوان استاد وارد کلاس خواهند شد .

دوستار ادامه داد: گواهی معلمی برای آنها صادر می شود و زیر نظر یک استاد راهبر تدریس و بعد از تدریس ، گواهی صلاحیت مدرسه اخذ میکنند و اولویت جذب برای هیات علمی را دارند.

۴۵۰ دانشجوی افغانه

وی یادآور شد: ۴۵۰ دانشجوی افغانه در استان مشغول تحصیل هستند و دانشگاه آزاد اسلامی شرایط جذب دانشجو از سایر کشورها را نیز دارد.

راه اندازی ۱۰ هسته فکری

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تصریح کرد:۱۰ هسته فکری در دانشگاه آزاد اسلامی استان با حضور اساتید و متخصصین فن در حوزه های مختلف راه اندازی شده تا به ارائه ایده و فکر در جامعه بپردازند.

لازم به ذکر است در نشست هم اندیشی با رسانه ها ، دکتر زمانی نماینده ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی در استان گیلان حضور داشتند و در پایان نشست از خبرنگاران فعال در حوزه اطلاع رسانی دانشگاه آزاد گیلان تجلیل به عمل آمد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 5 =