رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت: نیروی انتظامی قوانین منع تردد موتورسواران در پیاده راه را هدایت کند

0 6

علیرضا تاج شهرستانی در نشست استاندار گیلان و هیات همراه با مدیران شهری رشت از فضای رعب و هراس و آلودگیهای صوتی ناشی از تردد پرشمار موتورسواران در محدوده پیاده راه فرهنگی و معابر بازار خبر داد و گفت: این هرج و مرج و شلوغی، فضای فرهنگی شهر رشت را تحت تاثیر مستقیـم قرار داده و پرسنل شهرداری در این موضوع قدرت اجرایی ندارند.

عصر کاسپین/ تاج شهرستانی ضمن تقدیر ازحمایت های مقام عالی دولت در گیلان از مدیران شهری رشت گفت: علاوه بر معضل موتورسوران در پیاده راه فرهنگی رشت، برای ساماندهی دست فروشان در تمامی معابر شهر و تردد حیوانات در پیاده راه نیز دچار چالش هستیم.

وی گفت: سد معبر از دلایل اصلی ایجاد ترافیک در معابر شهری رشت است و شایسته است سیاست هایی به کار گرفته شود که طی آن ضمن ایجاد فرصت های کسب و کار برای دستفروشان، با حمایت نیروی انتظامی شاهد نوعی نظم بخشی عمومی برای جلوگیری از سد معبر در خیابانهای اصلی و فرعی شهر باشیـم.

تاج شهرستانی همچنین با ذکر اینکه جا دارد از اهالی سراوان به دلیل پاره ای مسائل مربوط به پسماند دلجویی شود گفت: خوب است با حمایتهای استاندار محترم و موافقت های دولتی امتیازاتی نظیر بخشودگی در آب و برق و… برای مدتی معین به اهالی سراوان اعطا شود.

وی در پایان جمع مسئولان حاضر را به این نکته نیز توجه داد که لازم است با مشارکت صدا و سیمای استان و سایر روشها، آموزشهای فرهنگی و همگانی برای کنترل خشم در میان شهروندان و گیلانیان انجام شود.

شهرستانی توضیح داد: متاسفانه آمار نزاع ها و حتی موارد قتل در سطح استان گیلان در سالیان اخیر اتفاق افتاده که نگران کننده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه + دوازده =