فرهاد خراسانی پیشکسوت فوتبال : باشگاه فروشی یک بدعت غلط در فوتبال/فوتبال ما فرسنگ ها از مسائل حقوقی فاصله دارد

0 18

ناآگاهی و بیگانه بودن باشگاهها با قوانین و مقررات فدراسیون
عدم بهره گیری از پیشکسوتان فوتبال و مربیان گیلانی در فوتبال استان

عصرکاسپین /فرهاد خراسانی پیشکسوت فوتبال گیلان در گفتگویی به بیان مواردی در خصوص مدیریت فوتبال پرداخت.
فرهاد خراسانی پیشکسوت فوتبال گیلان و وکیل دادگستری در گفتگویی با بیان اینکه عمده معضلات باشگاهها آگاه نبودن مدیران و متولیان امور به قوانین است ،گفت : باشگاههای ما با قوانین و مقررات فدراسیون فوتبال بیگانه هستند و هیچ اطلاعی از آیین نامه ها، دستورالعملهای صادره فدراسیون فوتبال و تغییرات آن ندارند. و متاسفانه فدراسیون فوتبال ایران نیز در این بخش بسیار ضعیف عمل نموده است.

وی افزود : فوتبال ما فرسنگ ها از مسائل حقوقی عقب است و هیچ اعتقادی نیز به آن ندارد. تمام مشکلات حقوقی باشگاههای ما ناشی از جهل به قانون مدیرانش است.

خراسانی با بیان اینکه باید مسائل حقوقی در فوتبال جدی گرفته شود، اضافه کرد: در بحث مالکیت، فوتبال ما از این موضوع آسیب فراوانی دیده است.مطابق قانون، مدیر عامل از سوی اعضای هیات مدیره انتخاب و مجری مصوبات آن هیات است. من بکارگیری اصطلاح مدیر عامل در فوتبال را درک نمی کنم زمانی که هیات مدیره ای وجود ندارد و باشگاه هم در اداره ثبت شرکتها ثبت نشده است. فوتبال ما اول مدیرعامل را انتخاب می کند سپس دنبال هیات مدیره می گردد.

خراسانی ادامه داد: مدیران باشگاه همیشه شکست را متوجه مربی می دانند در حالیکه خود، بخش اعظمی از دلایل شکست هستند اما زور آنان فقط به مربی می رسد.

این پیشکسوت فوتبال افزود: مدیر توانمند به کسی می گویند که از ظرفیت همه افراد مجرب در حوزه های مختلف استفاده کند. هیچ مدیری آگاه به همه مسائل نیست. حال چون عنوانش مدیر است، حق ندارد در همه امور تخصصی اظهارنظر کند. مدیر خوب اگر از افراد کاربلد استفاده نکند هم به خودش و هم به فوتبال ضربه زده است.

وی تاکید کرد: فوتبال ما حرفه ای نیست و تقسیم کار و شرح وظایف در آن تعریف نشده است. هر شخصی که در فوتبال فعالیت دارد باید در حوزه تخصصی خود کار کند.

خراسانی گفت : امیدوارم تا ۲۰ سال آینده فوتبال ما از شیوه سنتی به سمت رفتارهای حرفه ای گام بردارد.علاقمندانی هستند که قطعا قصد شان کمک به فوتبال است و همواره حضور مستمر دارند اما دیگر توانایی یاری رساندن به فوتبال را ندارند و اجازه هم نمیدهند افراد کارآمد به میدان بیایند. بهتر است مدتی هم به خودشان استراحت دهند و هم اجازه دهند فوتبال نفسی تازه کند.

وی با اشاره به فعالیت های خود در حوزه حقوقی فوتبال گفت: آقای آرمان مدیر کل محترم ورزش و جوانان گیلان از بنده خواستند تا اختصاصا به باشگاه سپیدرود و چوکا در بحث واگذاری کمک کنم. در بحث اخیر، ایشان و رییس هیات فوتبال تمام هم و غم شان رفع موانع این دو باشگاه بود و حامد یوسفی، مالک جدید باشگاه سپیدرود را انسان شریفی می دانم.

وی افزود: در جهت رفع موانع انتقال باشگاه سپیدرود، اخبار درستی به جامعه فوتبال ارائه نگردید و به دلخواه فقط از تلاش تعدادی از افراد در رسانه ها نام برده شد که امیدوارم این نحوه اطلاع رسانی سهوی باشد.

خراسانی خاطر نشان کرد: اولویت من حرفه وکالت است و بخاطر پاره ای رفتارهای سخیف، تمایلی به حضور در فوتبال ندارم اما همه می دانند که هر وقت صدایم کردند آمدم و کمک کردم.

این پیشکسوت فوتبال با بیان اینکه باید جلوی شغل جدید “باشگاه فروشی” گرفته شود ، گفت : باشگاه فروشی کم کم دارد به یک بدعت بد در فوتبال تبدیل می شود.همچنین در پایان مدت قرارداد، بازیکن و مربی را تحت فشار قرار میدهند که از حق و حقوق خود بگذرد یا وی را به عناوین مختلف می ترسانند که مجبور به تخفیف مبلغ قرارداد شود. این یک رفتار و عمل غیراخلاقی ست که این روزها در فوتبال ما به یک رویه نامتعارف تبدیل شده است. اینگونه اعمال باعث بی اعتمادی مربیان و بازیکنان به باشگاهها میشود و به فوتبال ما ضربه خواهد زد. هر چه زودتر این رویه باید متوقف شود.

وی با اشاره به برخی پیشنهادات از متقاضیان خرید باشگاه به شخص خود گفت: یکی از خریداران مبلغ زیادی را پیشنهاد داد تا او را تایید کنم. موضوع پیشنهاد را ضمن رد، کتبا اطلاع دادم. یکی از وظایف و تکالیف مدیران فوتبال مبارزه با فساد است. هدف از تشکیل کمیته اخلاق در فدراسیون فوتبال همین بهانه است.

خراسانی با اشاره به اهمیت تکریم پیشکسوتان فوتبال و بهره گیری از تجارب آنان عنوان کرد: نباید به بهانه های واهی و بی اساس مانع حضور پیشکسوتان در هرم مدیریت باشگاهها باشیم. اینروزها احترام به پیشکسوت بسیار کم رنگ است.
وی تصریح کرد : عدم استفاده از مربیان کار بلد و پشت خط نگه داشتن آنان بیش از هر زمانی بوی نسل کشی مربیان گیلانی را به مشام می رساند.

وی گفت: به شخصه همواره از حضور افراد غیرورزشی که به یکباره در راس ورزش قرار می گیرند واهمه داشته ام و باید بپذیریم که آشنا نبودن این افراد با حیطه ورزش موجب آسیب خواهد شد .
خراسانی در پایان گفتگو اظهار امیدواری کرد که معضلات مطرح شده در حوزه فوتبال مرتفع گردد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × دو =