مدیرکل تامین اجتماعی گیلان : استقرار عدالت اجتماعی و ایجاد آرامش و امنیت خاطر محصول تامین اجتماعی است

0 42

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان به تبیین مهمترین فعالیتها و آخرین آمار عملکردی در حوزه جامعه تحت پوشش و تعهدات پرداختی اقدام نمود .

عصر کاسپین/ کیوان مرتضوی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی بزرگترین و گسترده ترین بیمه گر اجتماعی کشور است از پوشش ۵۲ درصدی جمعیت استان خبر داده و افزود : بیش از ۴۷۴ هزار بیمه شده اصلی و افزون بر ۱۸۰ هزار نفر مستمری بگیر به اتفاق افراد تبعی خود در حال حاضر تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان قرار دارند . 

وی با تاکید بر اینکه استقرار عدالت اجتماعی و ایجاد امنیت خاطر و آرامش روانی دو محصول ارزشمند و از نتایج کارکردهای نظام تامین اجتماعی است خاطر نشان ساخت : سازمان تامین اجتماعی مجموعه ای عمومی و غیر دولتی است که با رویکرد اقتصادی اجتماعی فعالیت نموده و منابع آن حق الناس بوده و مشاع و بین النسلی است . 

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان با تشریح اقدامات برجسته ای همچون توسعه خدمات غیرحضوری ، تحولات دیجیتالی ، توسعه امکان شمول افراد در لایه های مختلف برای تحت پوشش قرار گرفتن و اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی را از مهمترین حرکتها در سالهای اخیر برشمرده و اذعان داشت به منظور حمایت از واحدهای تولیدی و مساعدت به کارفرمایان نیز از ابتدای خردادماه سالجاری بخشودگی جرائم بیمه ای اجرایی گردیده که تنها سه هفته از فرصت آن باقیست . 

کیوان مرتضوی به بدهی ۱۷۵۰ میلیارد تومانی کارفرمایان گیلانی براساس آخرین بیلان صادره تا پایان اسفندماه اشاره نموده و اذعان داشت : این بدهی بابت دیون افزون بر ۳۰ هزار کارگاه میباشد . 

وی با بیان اینکه ۶۹ درصد جامعه مستمری بگیران استان را بازنشستگان تشکیل میدهند از پرداخت ماهانه بیش از ۱۳۰۰ میلیارد تومان انواع مستمری در قالب تعهدات بلندمدت خبر داده و افزود : رقمی در حدود ۵۰ میلیارد تومان نیز ماهانه بابت مقرری بیمه بیکاری پرداخت میگردد . 

شایان ذکر است این بازدید در آستانه روز خبرنگار و سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی و با هدف پاسداشت تلاشهای دست اندرکاران این مجموعه ها انجام گرفت . 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − 3 =