مه‌پاشی محیط در رشت و انزلی برای مقابله با پشه آئدس

0 9

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای مقابله با پشه آئدس در استان گفت: تاکنون این پشه در نقاطی از دو شهرستان رشت و انزلی یافت شده‌ که برای کنترل وفور آن، مه‌پاشی محیط در حال انجام است.

عصر کاسپین/ سید محمود رضوانی با اشاره به اقداماتی که برای کنترل پشه آئدس در استان در حال انجام است، اظهار داشت: تاکنون این پشه در نقاطی از دو شهرستان رشت و انزلی یافت شده‌ که برای کنترل وفور آن از همان روزهای ابتدایی شناسایی آن، مه‌پاشی محیط در حال انجام است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: مه‌پاشی نقاطی که پشه در آنها صید و شناسایی شده منجر به کاهش و کنترل تعداد پشه‌ها می‌شود و این مهم با نظارت کارکنان بهداشت محیط در حال انجام است تا بتوانیم از وفور پشه جلوگیری کنیم و مانع از تولید و مثل بیشتر پشه شویم.

رضوانی با بیان اینکه بهسازی محیط می‌تواند گام مهمی در مقابله با پشه آئدس باشد، تصریح کرد: پشه آئدس در ظروفی که اندکی آب در آن جمع شده باشد مانند ظروف کنسرو رها شده در طبیعت و یا زیرگلدانی‌ها یا ظروفی که به عنوان زباله در پارک‌ها و فضای سبز رها می‌شود، تخمگذاری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین بهسازی محیط و پاکیزه‌سازی کوچه‌ها و خیابان‌ها از وجود زباله‌های اینچنینی و همینطور ظروفی که قابلیت جمع شدن آب در آن‌ها وجود دارد، می‌تواند اقدام بسیار مهم و تاثیرگذاری در کاهش تعداد پشه باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه، در خاتمه تاکید کرد: در کنار اقدامات بهداشتی مانند مه‌پاشی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حال انجام است، مشارکت مردم در پاکیزه‌سازی و بهسازی محیط زندگی آنها در محله‌ها و کوچه ها یاری‌رسان همکاران ما در این حوزه است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × چهار =