نشست هماهنگی رزمایش پرتوی گیلان برگزار شد

0 6

پیش از ظهر امروز، نشست  استانی هماهنگی رزمایش پرتوی شهید شهریاری  با حضور دکتر محمدتقی آشوبی – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دکتر محمدعلی ویشکاهی – مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان، نماینده سازمان انرژی اتمی، نمایندگان مدیران کل و رؤسای سازمان‌های استان و همچنین  جمعی از معاونین و مدیران ستادی دانشگاه در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد.

عصر کاسپین/ هدف از برگزاری رزمایش پرتوی، شناسایی آسیب‌پذیری‌ها و کاهش اثرات آن‌ها و همچنین، ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های ده گانه اجرایی، امدادی، نظامی، امنیتی و کارگروه‌ها و تیم‌های عملیاتی در مواجهه با سوانح مرتبط با پرتوها است.

در نشست پدافند پرتوی گیلان، حوادث هسته‌ای، نقاط آسیب‌پذیر، ضرورت هماهنگی دستگاه‌های اجرایی با نظام سلامت و خنثی‌سازی ذرات پرتوی در محیط مورد تحلیل و بررسی و واکاوی قرار گرفت.

همچنین در این نشست، ظرفیت‌های بهداشت و درمان استان گیلان در زمان بروز حوادث، کمبودها و چالش‌های نظام سلامت توسط دکتر محمدتقی آشوبی – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تبیین شد.

دکتر محمدعلی ویشکاهی – مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان نیز در این نشست، الزامات و ضروریات هماهنگی و انسجام دستگاه‌های اجرایی و خدماتی استان را به جهت آمادگی پاسخگویی به بحران، تشریح کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − هشت =