یک میلیون و ۱۰۰ هزار گیلانی به صورت رایگان زیر پوشش بیمه سلامت هستند

0 11

مدیرکل بیمه سلامت گیلان با تشریج برنامه های دولت برای بیمه رایگان افراد جامعه گفت: در زمان حاضر یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در گیلان رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند.

عصر کاسپین/ دکتر محمود عاطف راد با بیان اهمیت تحت پوشش قرار گرفتن بیمه اظهار کرد: برخورداری حداقل یک بیمه پایه موجب حفظ افراد در مقابل هزینه‌های سنگین درمانی می‌شود.

وی با بیان اینکه قانون دولت را موظف کرده تا زمینه دسترسی و پوشش بیمه‌ای را برای آحاد جامعه فراهم کند، افزود: بر این اساس بیمه سلامت برای تحت پوشش قرار دادن پنج دهک پایین درآمدی جامعه به صورت رایگان در نظر گرفته شده که افراد تحت پوشش این بیمه از ۵ دهک پایین در گیلان ۲۲۰ هزار نفر است.

وی با اشاره به تسهیلات دولت در ارتباط با بیمه رایگان خاطر نشان کرد: تمام افراد ساکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که بیش از ۸۰۰ هزار نفر را شامل می شوند.

دکتر عاطف راد گفت: ۲۰ هزار نفر هم افراد حاشیه نشین و ساکن در مناطق کم برخوردار گیلان هستندکه تحت پوشش رایگان بیمه سلامت قرار گرفته اند،
وی اظهار کرد: افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی نیز رایگان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که ۷۳ هزار نفر می باشند.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان بیان کرد: در مجموع از ۲ میلیون و ۵۳۰ هزار نفر جمعیت استان یک میلیون و ۳۰۳ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که از این تعداد یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر رایگان تحت پوشش این بیمه هستند.

وی خاطر نشان کرد: دولت برای تسهیل بیمه شدن افراد در دهک های ۶ تا ۹ نیز تسهیلات و تخفیفاتی در نظر گرفته است، خاطر نشان کرد: سرانه هزینه بیمه برای یک فرد در بیمه سلامت یک میلیون و ۴۳۵ هزار تومان است که دولت برای دهک ۶، ۸۰ درصد و برای سایر دهک ها (دهک هفت) ۷۰، دهک هشت ۶۰درصد و دهک ۹ رقم ۵۰ درصد در نظر گرفته است.

مدیر کل بیمه سلامت گیلان در ادامه با تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران عرصه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی بیان کرد: اهمیت کار خبرنگاری همین بس که خداوند به قلم سوگند یاد می کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 − 8 =