اولین نشست هیئت امنا منطقه پنج فناوری کشور برگزار شد

0 7

دبیر کمیسیون دائمی و دبیر هیئت امنا منطقه پنج فناوری گفت: زیست‌بوم فناوری استان گیلان در تصویب برنامه‌های راهبردی منطقه پنج فناوری کشور نقش مهمی ایفا می‌کند.

عصر کاسپین/ اولین جلسه کمیسیون دائمی هیئت امنای منطقه پنج فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به صورت حضوری و مجازی در پارک علم و فناوری گیلان برگزار شد.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان و دبیر این کمسیون گفت: کمیسیون دائمی هیئت امنا منطه پنج فناوری با استفاده از نظرات تخصصی و کارشناسی، نسبت به بررسی و تنظیم بودجه تفصیلی اعتبارات هزینه‌ای، تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و اختصاصی و ساختار تشکیلاتی و بررسی گزارش عملکرد سالانه پارک‌های علم و فناوری منطقه پنج کشور (شامل استان‌های قزوین، قم، اردبیل و گیلان) و سایر موارد ارجاعی اقدام می‌کند.

وی افزود: برپایی این کمیسیون در استان گیلان و به دبیری پارک علم و فناوری گیلان می‌تواند نقش مهمی در اجرای برنامه‌های راهبردی توسعه زیست‌بوم نوآوری و اقتصاد مبتنی بر فناوری استان، ایفا کند.

حاتم‌زاده ادامه داد: نماینده مرکز هیئت‌های امنا و هیئت‌های ممیز وزارت علوم و نماینده سازمان برنامه و بودجه کشور و پنج تن از کارشناسان تخصصی از اعضای دائمی این کمیسیون هستند.

این نشست با حضور علیرضا صدر ممتاز، رئیس کمیسیون دائمی هیئت امنا منطقه پنج فناوری، عباس‌پور رئیس پارک علم و فناوری اردبیل، احمدی رئیس پارک علم و فناوری قزوین و رهسپارفر رئیس پارک علم و فناوری قم در سالن جلسات این سازمان برگزار شد

همچنین عیوض‌پور نماینده سازمان برنامه و بودجه کشور، سلیمانی نماینده مرکز هیئت‌های امنا و چند تن از اعضای دائمی این کمسیون به‌صورت مجازی حضور داشتند.

در این نشست مسائل و موضوعات مرتبط با پارک‌های علم و فناوری منطقه پنج فناوری کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت. از مهم‌ترین آنها می‌توان به اصلاحیه بودجه تفضیلی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ اشاره کرد.

در راستای برنامه‌های معاونت فناوری وزارت عتف و با هدف ارتقاء فعالیت‌های توسعه و تجاری‌سازی فناوری در منطقه پنج فناوری کشور در خصوص برنامه‌های دستیار فناوری، گرنت فناوری و طرح تانا بحث و گفتگو شد.

گفتنی است، در پایان نشست درباره مجوز فعالیت مرکز رشد واحد‌های فناور مشترک در پارک علم و فناوری منطقه پنج، موافقت‌هایی صورت گرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × دو =