در هفته دولت امسال، ۴۲ طرح گازرسانی در استان گیلان افتتاح می شود

0 13

در هفته دولت امسال طرح گازرسانی به ۱۵ روستای صعب‌العبور و کوهستانی و ۲۷ واحد صنعتی با هزینه‌ای بالغ بر ۱۹۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

عصر کاسپین/ عیسی جمال‌نیکویی، مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با اعلام خبر افتتاح طرح گازرسانی به ۱۵روستا در هفته دولت امسال، اظهار داشت: با بهره‌مندی این روستاها از نعمت گاز طبیعی، مجموع روستاهای برخوردار از گاز در استان به ۲ هزار و ۱۳۶ عدد می‌رسد.

وی با بیان این‌که این روستاها با جمعیت ۵۲۰ خانوار در شهرستان‌های تالش، آستارا، شفت، لنگرود و املش قرار دارند، گفت: برای گازرسانی به این مناطق بیش از ۱۵۷ میلیارد ریال هزینه شده و با این افتتاح، درصد بهره‌مندی خانوارهای روستایی استان به ۹۷.۱ درصد خواهد رسید.

جمال‌نیکویی درخصوص گازرسانی گسترده در گیلان اظهار داشت: گازرسانی به همه شهرها و ۲ هزار و ۱۳۶ روستا کاری بسیار عظیم بوده که بحمدالله با همکاری همه سازمان‌ها و نهادهای دولتی در استان به ثمر نشسته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان همچنین از گازرسانی به ۲۷ واحد صنعتی در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: حجم جایگزینی سوخت این صنایع ۴۰ میلیون مترمکعب در سال بوده و برای گازرسانی به آن‌ها بیش از ۳۲ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود، درخصوص پروژه‌های در دست اجرای این شرکت، گفت: با مساعدت مدیران شرکت ملی گاز ایران، مجوزهای عملیات گازرسانی به ۱۵۲روستا در شهرستان‌های رودسر، تالش، املش، سیاهکل و رودبار اخذ و پیمان‌سپاری آن‌ها در قالب ۸ پیمان برای سال های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ انجام شده است.

جمال‌نیکویی در پایان، نقش گاز را در جهت ایجاد اشتغال و پیشرفت استان بسیار مهم برشمرد و گفت: بهره برداری از طرح های گازرسانی موجب ایجاد شغل و کسب درآمد برای ساکنین مناطق تازه برخوردار از گاز خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × یک =