دستگیری ۴۹۵ از اراذل و اوباش در گیلان

0 8

فرمانده انتظامی استان گیلان از دستگیری بیش از ۴۰۰ اراذل و اوباش در استان گیلان خبر داد و گفت: از ابتدای سال تا کنون، ۱۵۰ نفر از اراذل و اوباش نوظهور در سطح استان شناسایی، ۴۹۵ نفر از اراذل دستگیر، ۶۵۳ نفر از اوباش احضار و ۱۰۴ فرد شرور نیز با دستور قضایی روانه زندان شدند.

عصر کاسپین/ سردار عزیزالله ملکی فرمانده انتظامی استان گیلان ظهر امروز در نشست‌خبری با اصحاب رسانه و در سالن اجتماعات فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه پلیس امنیت عمومی یک واحد تخصصی در فراجا به منظور تامین نظم و امنیت با شکل و محتوای تخصصی است، اظهار کرد: صدور گذرنامه و تسهیل امور مربوط به اقامت و مسافرت‌های خارج از کشور، بررسی صلاحیت متقاضیان دریافت پروانه کسب، نظارت بر اصناف و برخورد با جرائم خشن و پنهان نظیر تهیه و توزیع سلاح و مهمات و برخورد با اراذل و اوباش از وظایف ذاتی و تخصصی این واحد انتظامی است.

وی ایجاد فضای امن در جامعه را خط قرمز نیروی انتظامی دانست و گفت: اولویت پلیس امنیت عمومی، اقدام قاطع در برخورد با جرایمی است که امنیت روانی، جانی و مالی مردم را به خطر انداخته و باعث ایجاد رعب و وحشت در بین آنان می‌شود.

فرمانده انتظامی استان گیلان شناسایی دغدغه‌ها و مطالبات عمومی در خصوص امنیت، بررسی میزان فراوانی جرایم و پالایش تخلفات شایع را از دیگر وظایف مهم پلیس برشمرد و بیان کرد: پلیس امنیت عمومی از طریق اعتمادسازی و جلب رضایت مردم می‌تواند شاخص‌های ارتباط متقابل با آحاد شهروندان را بهبود بخشیده و به تبع آن، وضعیت نظم و امنیت جامعه را ارتقا ببخشد.

ملکی با تأکید بر لزوم برخورد با اراذل و اوباش، مزاحمان خیابانی و گردانندگان قمارخانه‌ها در سطح جامعه افزود: پلیس امنیت عمومی همواره با تدارک امکانات لازم، برنامه‌ریزی مستمر و انجام طرح‌های ارتقا امنیت اجتماعی، جلب رضایت شهروندان را در دستور کار خود داده و در این راستا با مخلان نظم و امنیت هیچگونه مماشاتی از خود نشان نمی‌دهد.

وی از دستگیری بیش از ۴۰۰ اراذل و اوباش در استان گیلان خبر داد و گفت: از ابتدای سال تا کنون، ۱۵۰ نفر از اراذل و اوباش نوظهور در سطح استان شناسایی، ۴۹۵ نفر از اراذل دستگیر، ۶۵۳ نفر از اوباش احضار و ۱۰۴ فرد شرور نیز با دستور قضایی روانه زندان شدند.

فرمانده انتظامی استان گیلان، گیلان را یک استان مهمان‌پذیر با مواهب الهی بکر و مقاصد سیاحتی و زیارتی بی‌نظیر دانست و تصریح کرد: فرماندهی انتظامی استان گیلان به دلیل ورود خیل عظیمی از مسافران، همواره دارای تنوع و تعدد ماموریتی بالایی است و این مسئله موجب شده تا طرح‌های سالم‌سازی دریا و نظارت بر اماکن گردشگری و تفریحی با جدیت بیشتری دنبال شود و ماموران پلیس آمادگی بهتری در خدمت‌رسانی به مردم داشته باشند.

ملکی با اشاره به سازماندهی گشت‌های هدفمند انتظامی، بررسی مستمر وضعیت واحد‌های صنفی و نظارت بر بیش از ۲۸۰ کیلومتر از نوارهای ساحلی سطح استان از زمان آغاز تعطیلات تابستانی تاکنون، بیان کرد: در این رابطه از یک‌هزار و ۷۸۳ واحد صنفی بازدید، برای هزار و ۵۱۵ واحد صنفی اخطار پلمب صادر، از ۵۱۹ واحد صنفی تعهد اخذ و ۸۹ واحد صنفی متخلف به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات برابر مفاد ۲۷ و ۲۸ قانون نظام صنفی پلمب و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری شد.

وی با تأکید بر پشتوانه قانونی تمامی ماموریت‌های پلیس، ارتقای احساس امنیت در میان مردم را مرهون هماهنگی و تلاش‌های مجموعه انتظامی و ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد همانند بسیج دانست و گفت: هم‌پوشانی و هم‌افزایی در کلیه امورات امنیتی مدیریت انقلابی و همت جهادی را می‌طلبد که این امر مهم در گرو همکاری‌های مستمر مردم با پلیس و نهادهای امنیتی و انتظامی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست + چهارده =