رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت ؛ ترافیک سنگینِ محورهای ورودی رشت در ایام تعطیلات تبدیل به یک معضل اجتماعی شده است/ تقدیر رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی از شهردار رشت برای امداد رسانی سریع و اعزام ماشین آلات به آستارا

0 11

علیرضا تاج شهرستانی در جلسه هفتاد و ششم کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورای شهر رشت اظهار کرد: در معابر ورودی شهر رشت، شاهد ترافیکهای بسیار سنگین هستیم که اگر از هم اکنون برای آن راهکاری اندیشیده نشود ، تبدیل به یک معضل اجتماعی خواهد شد.

عصر کاسپین/ تاج شهرستانی در این جلسه گفت: نباید با ترافیک‌های سنگین مسافران را از سفر به شهر رشت پشیمان کرد، بلکه باید راهی یافت تا مسافران در تعطیلات در یک ترافیک روان و کنترل شده مسیرهای پرتردد ورود به رشت را طی کنند و خستگی ترافیک بر خستگی طول سفر آنان افزوده نشود.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی در این جلسه ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس گفت : موضوع ترافیک در معبرهای ورودی رشت ، به خصوص از ورودی میدان گیل، علاوه بر رویکرد حمل و نقلی، اکنون رویکرد اجتماعی نیز یافته و ترافیک سنگین در ایام تعطیل علاوه بر جاده ها به خیابانهای شهر نیز تسری پیدا کرده است.
تاج شهرستانی گفت: بسیار بجاست که مدیران شهری رشت در یک اجماع و هماهنگی با پلیس راهور و مدیران شهرهای رودبار تا رشت برای رفع این معضل راهکاری بیندیشند و یا به نحوی نسبت به بازگشایی مسیری موازی در کنار شهر رودبار برای کمک به باز شدن گره ترافیکی رودبار- رشت اقدام کنند.
وی در ادامه گفت شاید بتوان توسط یک سامانه ویژه‌ی حمل و نقلی، تعداد خودروهای ورودی به شهر رشت در ایام تعطیلات را ساماندهی کرد و یا با ترفندهایی نظیر پلاک زوج و فرد، بار ترافیکی مسیرهای پرتردد رشت و حومه را در ایام تعطیلات کم کرد.

تاج شهرستانی با اشاره به اینکه اگر احیانأ در روزهای قرمز ترافیکی، حضور خودروهای امدادرسان در محل لازم شود، هیچ دسترسی به محل سانحه موجود نیست، گفت: ترافیک های فوق سنگین، مانند سیل یا زلزله وبلایای طبیعی نیست که بگوییم به ندرت اتفاق می افتد، بلکه سفرهای مسافران از دیگر استانها به گیلان و شهر رشت، یک رویداد پرتکرار در تمامی ایام تعطیل است و رسیدگی به آن لازم و قابل اهمیت برای بخش مدیریتی شهر رشت.
تاج شهرستانی در ادامه سخنان خود به بارش های گسترده روزهای اخیر به خصوص در شهرهای آستارا و تالش اشاره داشت و گفت: اقدام شهردار رشت در اعزام نیروهای انسانی، ملزومات ، تجهیزات و ماشین آلات به شهر آستارا ، قابل تقدیر است و این کمک رسانی سریع نشان از نظم موجود در شهرداری رشت برای مدیریت بحران دارد.
وی همچنین به فرارسیدن ماه مهر و نزدیک شدن به فصل بازگشایی مدارس اشاره داشت و برای دانش آموزان و معلمان و دبیران آرزوی روزهای موفق و بانشاط نمود.
هادی رمضانی، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی نیز طی سخنانی ضمن تایید این مطلب که ترافیک ورودیهای شهر رشت، به خصوص از سمت پایتخت در ایام تعطیلات سبب نارضایتی مسافران و شهروندان است گفت: این موضوع یک دغدغه جمعی است و شاهد بوده ایم مسیر یک ساعته رودبار به رشت به دلیل قفل شدن ترافیک در ساعتهای طولانی طی شده و این موضوع کاملا به بحث مدیریت شهری مرتبط است.
رمضانی ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس، این روز را به جانبازان، رزمندگان ، خانواده شهدا و آزادگان تبریک گفت .

وی خاطرنشان کرد: شورای شهر ، اولین مرجع و مآمن شهروندان در معضلات شهروندی است و ما نیز موظفیم متقابلا بعنوان نمایندگان شهروندان با ورود به موقع به معضلات، در جهت رفع آنها تلاش کنیم.
کریمی کرنق، منشی کمیسیون نیز با اشاره به اینکه آمدن مسافر برای هر شهر یک موهبت و موجب توسعه شهری است، گفت به همین موازات باید در تامین زیرساختها نیز موفق ظاهر شد. وی گفت: مسافر بیشتر یعنی تامین مایحتاج روزانه بیشتر ، تامین مسکن ، خوراک و در ادامه تولید زباله بیشتر و باید در این امر مطالعه شده ظاهر شد و نگذاشت شهروندان متوجه آسیب و زحمت شوند.
در ادامه این جلسه چند لایحه حمایت مالی از باشگاههای ورزشی و موکب های مذهبی و همچنین چند لایحه نامگذاری معابر مورد بررسی اعضا قرار گرفت .
رئیس کمیسیون در بحث نامگذاری معابر اشاره داشت، در آدرس‌یابی ها، روال شماره گذاری کوچه ها و معابر راهکاری تسهیل کننده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − 3 =