گیلان از لحاظ تعداد بازنشسته رتبه هفتم کشور را دارد

0 11

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان گیلان با بیان اینکه ۷۵ هزار نفر بازنشسته و وظیفه بگیر تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری در استان هستند، گفت: گیلان از لحاظ تعداد بازنشستگان در رتبه هفتم کشوری قرار دارد.

عصر کاسپین/ سجاد محمدیان با بیان اینکه اتفاقات بسیار خوبی در دولت سیزدهم برای ارائه خدمات بیشتر به بازنشستگان رقم خورده است، افزود: تمامی خدمات درمانی بیماران خاص و صعب العلاج اعضای صندوق بازنشستگان کشوری تحت پوشش قرار گرفته است و سقف تعهدات بستری‌های عمومی و فوق تخصصی نیز در این دولت برداشته شده است.

وی با بیان اینکه وام ضروری ۱۵۰ میلیون ریال بازنشستگان امسال به ۳۰۰ میلیون ریال افزایش یافته است، گفت: در بخش تسهیلات در سال قبل وام ضروری ۱۵۰ میلیون ریالی به حساب ۲۰هزار بازنشسته و وظیفه بگیر استان واریز شد.

محمدیان افزود: امسال هم با افزایش ۱۰۰درصدی تاکنون درسه مرحله به پنج هزارنفر تسهیلات۳۰۰ میلیون ریالی پرداخت شده است‌و همچنان بر اساس اولویت و قرعه‌کشی ادامه دارد.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری گیلان یادآور شد: تسهیلات صندوق بازنشستگی کشوری بدون ضامن بوده و اقساط آن از حقوق بازنشستگان کسر می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح‌های تسهیلاتی دیگری به منظور تامین رفاه بازنشستگان در نظر گرفته شده است، ادامه داد: وام‌های اعتباری، امکان خرید از فروشگاه‌های افق کوروش و رفاه، وام کالا، وام خرید از صنایع استیل البرز و بیمه نامه شخص ثالث که می‌تواند بخشی از نیازهای بازنشستگان را تامین کند از جمله این تسهیلات به شمار می‌آید.

محمدیان گفت: در مجموع تسهیلات پرداخت شده این صندوق به بازنشستگان و وظیفه‌بگیران طی پارسال۴۰ هزار و ۴۳۱ فقره بوده وامسال تاکنون به ۲۰ هزار و ۷۴۳ فقره رسیده است.

وی گفت: ثبت نام برای تسهیلات ازدواج فرزندان هم با افزایش ۴۰ درصدی از ۲۵۰ میلیون به ۳۵۰ میلیون ریال برای بازنشستگانی که تاریخ عقد فرزندانشان از اول فروردین سال ۹۸ به بعد بوده است، باز است و تاکنون بیش از ۲هزار نفر از بازنشستگان ثبت نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین برای تحصیلات تکمیلی بازنشستگان و فرزندانشان وام حمایت از پایان نامه‌های دانشجویی در نظر گرفته شده که این وام در مقطع کارشناسی ارشد ۶۰ میلیون ریال و در مقطع دکترا ۸۰ میلیون ریال است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 5 =