توسعه مشارکت با تقویت اعتماد و امید/ هبه ۴۰۰ میلیاردی چشم پزشک حاذق ایرانی به نظام سلامت لاهیجان

0 8

نیست، استاد معتقد است یک پزشک باید وظیفه‌شناس باشد. او همیشه استاد شمس را که در اخلاق و طبابت پیوسته از او خو گرفته را مثال می‌زند و از آن بزرگ‌مرد چشم‌پزشک ایران الهام می‌گیرد.

عصر کاسپین/ دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در نشست با استاد بنام ایرانی، از یک‌عمر زحمات خالصانه، متعهدانه، مسئولانه و مشارکت جویانه این چشم‌پزشک متبحر ایرانی در فعالیت‌های اجتماعی و عمرانی در نظام سلامت تقدیر و تجلیل کرد.
وی با ارج نهادن به وجود گران‌بهای مشاهیر و مفاخر پزشکی در گیلان، تکریم این افراد به‌ویژه اساتیدی که عمر خود را وقف آموزش پزشکی و درمان مردم می‌کنند را واجب و بسیار پسندیده برشمرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، استاد پیروز را پزشکی نمونه در ایران و جهان برشمرد و ثمره فعالیت بیش از ۷۰ سال کار علمی، درمانی و تحقیقاتی وی در علوم چشم‌پزشکی را منحصربه‌فرد و اثربخش توصیف کرد.
دکتر آشوبی با اشاره به فعالیت‌های نیکوکارانه دکتر پیروز در کشور و استان گیلان، ساخت سرای سالمندان و همچنین اهدای زمین برای احداث بیمارستان پیروز در لاهیجان را تنها بخشی از اقدامات خیرانه و نیکوکارانه دکتر پیروز دانست که در استان، کم‌نظیر و شایسته تحسین است.
به‌راستی ارزش کار خیر در نظام سلامت، ارزشش از خدمات سلامت کمتر نیست و چه نیکو است که نهال خیر و نیکو توسط نیکوکارانه و خیران بنامی چون دکتر پیروزها در استان کاشته شوند تاکمی چهره فقر و عقب‌ماندگی از آموزش، بهداشت و درمان زدوده و تطهیر شود.
کار خیران سلامت پرورش‌یافته در نظام سلامت بسیار ارزشمند و ذخیره‌ای برای آخرت است چراکه اندوخته یک‌عمر پربرکت خود را در راهی که خود رشد و نمو یافته‌اند هزینه می‌کنند و این خدمت صرفاً معامله با خدا است.
در شرایطی که دولت امکانات و توان محدودی دارد، تدوین برنامه‌های راهبردی، متکی بر واقعیت و مشارکت جویانه می‌تواند استقرار خدمات سلامت را به عدالت‌خواهی نزدیک و سطح زیرساخت‌ها را با شتاب بیشتری ارتقا ببخشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش + پنج =