رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت در نشست تخصصی شهرداران شهرهای خلاق جهان در سنندج : حق موسیقی اقوام در شبکه ملی ادا شود

0 31

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه حق موسیقی اقوام در شبکه ملی ادا شود، گفت :
ایجاد بسترهای لازم برای تعامل و نزدیکی هرچه بیشتر اقوام ایرانی که گنجینه ارزشمند ایران هستند باید فراهم شود.

عصر کاسپین/ علیرضا تاج‌شهرستانی در نشست تخصصی شهرداران شهرهای خلاق جهان در سنندج، اظهار کرد: اقوام ایرانی ریشه‌های محکم کشور را تشکیل می‌دهند و ریسمان اتحاد مردمان ایران هستند.
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت افزود: به هر میزان در مورد اقوام ایرانی و ویژگی‌های آنها گفته و پرداخته شود تلاش برای حفظ و پاسداشت ایران عزیز است.

علیرضا تاج‌شهرستانی از موسیقی به عنوان صدای احساس مردمان هر خطه نام برد و باید در نگهداری و نشر موسیقی اقوام تلاش کنیم، گفت: حمایت و تشکر از اساتید موسیقی چه در بخش آموزش و چه در بخش ثبت آثار موسیقی نیازی ضروری است و باید تلاش کنیم این میراث برای آیندگان حفظ شود.
وی اضافه کرد: صدا و سیما و شبکه‌های سراسری نباید فقط به مرکزیت و زبان مادری محدود شوند، به موسیقی اقوام بیش از پیش باید بها داده شود و بستر لازم برای ادا کردن حق موسیقی اقوام در شبکه ملی فراهم شود.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت تصریح کرد : ایران فقط پایتخت نیست، ایران از شمالی ترین تا جنوبی‌ترین و از غرب تا شرق ایران ویژگی های والایی دارد که باید از طریق شبکه های سراسری به معرفی و نشان داده شود.

وی اضافه کرد: همه اقوام و کل ایران یک خانواده به نام خانواده ایرانی هستند و باید این ظرفیت برای تعامل، نزدیکی و شناخت بیشتر اقوام ایرانی فراهم شود که رسانه در این بستر نقش مهمی خواهد داشت.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت افزود: به نمایندگی و به عنوان سفیر مردم شمال و رشت به سنندج آمده‌ایم و پیام میزبانی و محبت و مهرورزی مردم کردستان را به مردمان شمال خواهیم رساند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک + 18 =