علیرضا تاج شهرستانی : همکاری بیشتر دو مجموعه مدیریت شهری و اداره کل پست با رویکرد آموزش شهروندی و ارایه بسته های فرهنگی جلو درب منازل

0 10

علیرضا تاج شهرستانی رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت ضمن تبریک هفته وحدت به حاضرین در جلسه، وحدت را عامل تعالی مردم در تمامی شئون اجتماعی دانست و برای تمامی مسلمین جهان از جمله گیلانیان عزیز آرزوی وحدت و همبستگی نمود.

عصر کاسپین/ وی در ادامه با عرض خیر مقدم به محمد حسین هوشنگی مدیر کل اداره پست استان گیلان، از برنامه مهم ضرب سکه و چاپ تمبر به نام سردار جنگل، میرزا کوچک خان جنگل بعنوان یک رویداد مهم فرهنگی در استان و شهر رشت یاد کرد و گفت: از این اثر فاخر هنری می توان بعنوان بسته فرهنگی ارزشمند، جهت معرفی نهضت جنگل و بزرگمرد جبهه مقاومت سرزمین گیل و دیلم به جهان بهره برد و از مدیر کل محترم اداره پست، ریاست سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری رشت و تمامی مدیران فرهنگی استان می خواهم کلیه اقدامات لازم جهت برگزاری هر چه باشکوه تر، مراسم رونمایی از سکه و تمبر میرزا کوچک خان را انجام دهند.

وی افزود: در گذشته از ظرفیت اداره پست در جهت آگاهی بخشی به شهروندان استفاده بیشتری می شد حال اینکه بسیاری از روشهای نوین ارتباطی موجب کم رنگ شدن این نقش تاثیر گذار اداره پست گردیده است. از اینرو پیشنهاد می کنم مجموعه مدیریت شهری و اداره کل پست مانند گذشته در جهت ارایه بسته های آموزشی و فرهنگی به شهروندان با رویکرد آموزش شهروندی در جلو درب منازل همکاری بیشتری داشته باشند .

وی در ادامه گفت: برنامه کاروان سلامت با همراهی و کمک خادم یاران رضوی، بمدت ۲ سال است که روزهای چهارشنبه هر هفته در بیش از ۱۰۰ مسجد شهر رشت و با هدف ارایه خدمات از جانب کارشناسان و متخصصان حوزه پزشکی، روانشناسی و … و نیز ارایه دارو در محلات کم برخوردار برگزار می گردد و این مهم در نوع خود حرکت مثبت در جهت خدمت به اقشار کم برخوردار می باشد.

تاج شهرستانی در بخش دیگری از صحبتهایش و در خصوص ارزش نهادن به مقام سالمند خطاب به رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری تاکید داشت: برنامه های سازمان می باید در جهت تقویت اکرام و احترام به سالمندان عزیز برنامه ریزی شود چرا که وظیفه ماست قدردان زحمات کسانی باشیم که عمر پر ثمر خود را برای اعتلای نهاد خانواده و جامعه صرف نموده اند و از سوی دیگر اهمیت دادن به سالمندان موجب ایجاد روحیه امید برای این عزیزان و افزایش امید به زندگی و در نهایت گسترش فضای شادمانی برای این عزیزان و همچنین ما می گردد، از اینرو سازمان فرهنگی و اجتماعی می باید تمام اهتمام خود را برای این مهم بکار بندد.

ریس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در بخش پایانی صحبتهایش با اشاره به موضوع باشگاه مردمی و محبوب سپیدرود رشت اظهار داشت : مانند گذشته آمادگی هر گونه کمکی را به این باشگاه محبوب و مردمی در چهارچوب توانمندی و اختیارات مجموعه مدیریت شهری داریم و شورای شهر رشت و در راس آن کمیسیون فرهنگی و اجتماعی آمادگی خود را در این خصوص اعلام می دارد.

تاج شهرستانی در ادامه گفت: شایسته است قبل از انجام هر کاری در اینخصوص با مطالعه و بررسی دقیق و بهره گیری از تجارب شهرداری سایر شهرها، مانند شهرداری های ارومیه و تبریز و با اقدامی سنجیده موضوع حمایت شهرداری از مجموعه سپیدرود را مورد ارزیابی قرار داده و پس از آن اقدامات لازم را انجام دهیم.

انجام مذاکره و پیگیری در خصوص خرید و تبدیل خانه زنده یاد شیون فومنی به موزه از جمله مواردی بود که رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا در هفتاد و هشتمین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی به آن اشاره نمود.

در بخش دیگری از جلسه محمد حسین هوشنگی مدیر کل اداره پست استان گیلان گفت: با موافقت شرکت ملی پست از تمبر و سکه میرزا در خانه میرزا کوچک خان جنگلی رونمایی خواهد شد و ازآنجایی که در شمارگان محدود ضرب و چاپ خواهد شد به مرور زمان از ارزش افزوده برخوردار خواهد گردید.

وی با اشاره به اینکه تمبر و سکه دو عنصری هستند که در کنار هم مفهوم و ارزش بیشتری می یابند افزود: این بسته فرهنگی یقینا مورد استقبال میهمانان و متقاضیان خارجی و داخلی قرار خواهد گرفت.

مدیر کل اداره پست استان گیلان در ادامه و با اشاره به برگزاری مسابقه ای با موضوع طراحی کارت پستال ویژه شهر رشت و نمایش آن در ۱۲ دی ماه، روز رشت گفت: متاسفانه سالهاست که از کارت پستال در مناسبت های مختلف کمتر استفاده می شود حال آنکه در گذشته نزدیک، کارت پستال بعنوان یکی از بسته های ارزشمند و جذاب فرهنگی جهت تبیین علایق و احساسات کاربرد داشته است از اینرو برگزاری این مسابقه می تواند خانواده ها را برای باری دیگر در کنار یکدیگر جمع نماید.

در ادامه رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و مشاوران حاضر در جلسه به تبیین نظرات خود در خصوص دستور جلسه پرداختند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 + 16 =