فرهاد خراسانی در برنامه یاردوازدهم؛ اطلاعیه صادر شده هیات فوتبال برگرفته از اساسنامه ‌ای منسوخ شده است

0 14

عصرکاسپین /فرهاد عینی خراسانی (حقوقدان) در برنامه یار دوازدهم شبکه باران گفت: اطلاعیه صادر شده هیات فوتبال در خصوص مجمع انتخاباتی برگرفته از اساسنامه ‌ای منسوخ شده از سال ۹۴ و باطل است.

فرهاد عینی خراسانی (حقوقدان) در برنامه یار دوازدهم شبکه باران ، در خصوص انتخابات و اطلاعیه صادره از سوی دبیر مجمع انتخابات جهت تصدی پست‌های مختلف در هیات‌ رییسه فوتبال گیلان و شرایط نامزدها گفت:

خیلی مختصر و کوتاه عنوان کنم که آخرین اساسنامه هیات‌های فوتبال استان مصوب ۱۴۰۱/۱۲/۲۸ است و آنچه را که دبیر مجمع انتخابات در اطلاعیه خود و در رسانه ها در خصوص شرایط و پذیرش نامزدهای پست‌های مختلف در هیات‌ رییسه فوتبال گیلان منتشر نمودند متعلق به اساسنامه منسوخ شده مصوب ۱۳۹۴/۸/۲۷ است و فکر کنم توضیح بیشتری لازم نباشد و قضاوت را به خوانندگان می سپارم.

سوال_نظر شما درخصوص اساسنامه هیات های فوتبال استان چیست؟

جواب_چندین ایراد به اساسنامه هیات‌های فوتبال استان وارد است و اگر بخواهیم این اساسنامه را با اساسنامه فدراسیون فوتبال مقایسه کنیم می‌بینیم که اساسنامه هیات های فوتبال استان از اساسنامه فدراسیون فوتبال در پاره ای از موارد تبعیت نمی‌کند بلکه در مواردی برخلاف یا فراتر از اساسنامه فدراسیون فوتبال تنظیم و تدوین شده‌ است. مثال عینی آن بند ۳ ماده ۳۳ و بند ۱ ماده ۳۹ اساسنامه فدراسیون فوتبال در قیاس با بند ۶ ماده ۲۰ اساسنامه هیات‌های فوتبال استان می‌باشد.

سوال_مدت زمانی‌ که یک شخص می‌تواند رییس هیات فوتبال باقی بماند چند دوره است؟

جواب_مطابق بند ۳ ماده ۳۳ و بند ۱ ماده ۳۹ اساسنامه فدراسیون فوتبال مدت‌ زمان رئیس فدراسیون، نواب رئیس و اعضای هیات رییسه ۴ سال و هیچ شخصی نمی‌تواند بیش‌ از ۳ دوره متوالی یا متناوب در هیات رییسه فدراسیون حضور داشته باشد. این مدت ۴ ساله درخصوص اعضای هیات رییسه هیات فوتبال استان هم صدق می‌کند اما در بند ۶ ماده ۲۰ اساسنامه هیات‌های فوتبال استان اشاره‌ای به مدت دوره‌ و حضور اعضای هیات رییسه نشده و مسکوت است اما از آن‌ جاییکه مطابق ماده ۷ اساسنامه فدراسیون فوتبال همه اعضاء موظف و مکلف به تبعیت از اساسنامه، آیین‌نامه‌ها، مقررات و دستورالعملهای فدراسیون فوتبال هستند بنابراین با وحدت ملاک از بند ۳ ماده ۳۳ و بند ۱ ماده ۳۹ اساسنامه فدراسیون فوتبال، این مدت محدودیت ۳ دوره ای را میتوان به اعضای هیات‌ رییسه هیات فوتبال تعمیم و در مورد آنها نیز اعمال و اجرا نمود.

سوال_نامزدهای ریاست و اعضای هیات رییسه چند سال باید سابقه مدیریت داشته باشند؟

جواب_آنچه را که دبیر محترم مجمع انتخابات در خصوص شرایط و نحوه ثبت‌ نام نامزدها اعلام و در رسانه‌ها منتشر نمودند مغایر با اساسنامه هیات‌های فوتبال استان مصوب ۱۴۰۱/۱۲/۲۸ است و سابقه مدیریت افراد می‌بایست نسبت‌ به سابقه فعالیت اشخاص در مناصب های مختلف تشخیص و تعیین گردد که فدراسیون فوتبال در اقدامی قابل‌ قبول سوابق اشخاص جهت پست رئیس هیات فوتبال را طی ضمیمه‌ای به‌ عنوان سابقه مدیریت تشریح نمودند.

سوال_اگر تخلفی در برگزاری انتخابات صورت گیرد کدام مرجع صالح به رسیدگی است؟

جواب_مطابق بند ۱ ماده ۱۳ اساسنامه فدراسیون فوتبال در خصوص تعهدات اعضای فدراسیون می‌گوید: همه اعضای فدراسیون فوتبال متعهد به رعایت اساسنامه، مقررات، دستورالعمل‌ها و تصمیمات فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون فوتبال می‌باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − 18 =