مدیرکل بیمه سلامت گیلان خبر داد : اختصاص پوشش بیمه ای رایگان برای دو بیماری خاص و صعب العلاج

0 41

گیلان مدیر کل بیمه سلامت گیلان از اختصاص پوشش بیمه ای رایگان برای دو بیماری خاص و صعب العلاج خبر داد و گفت: صد درصد تعرفه دولتی و خصوصی بیماری سرطان و دیابت توسط صندوق بیماران صعب العلاج بیمه سلامت پرداخت می شود.

عصر کاسپین/ مدیر کل بیمه سلامت گیلان در نشست خبری با اصخاب رسانه استان با بیان اینکه ۲۹ مهر الی ۵ آبان هفته بیمه سلامت نامگذاری شده گفت مهمترین انتخاب ابن هفته تصویب قانون خدمات درمانی بیمه کشور در سوم آبان ۱۳۷۳ است .

دکتر محمود عاطف راد با بیان اینکه طبق این قانون، دولت موظف به فراهم آوردن درست درمان پایه برای آحاد مردم است افزود : تا قبل از این قانون ۴۰٪ مردم از پوشش بیمه برخوردار بودند اما در حال حاضر این امر به ۹۸٪ رسیده است.

وی با اشاره به شعار امسال هفته بیمه سلامت ، بیمه سلامت همگانی گامی به سوی تحقق عدالت اجتماعی است افزود :از ۲ میلیون و ۵۳۰ هزار نفر جمعیت استان گیلان یک میلیون و ۳۰۶ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

دکتر محمود عاطف راد با اشاره به اهمیت آموزش ، پیشگیری و سلامت خانواده از اجرای طرح پزشک خانواده برای ۸۴۲/۰۰۰ بیمه شده روستایی با همکاری دانشگاه خبر داد و گفت :در این راستا ۳۰۵ پزشک در ۱۷۷ مرکز خدمات جامع روستایی توسط دانشگاه و ویزیت ماهانه ۵۰/۰۰۰ نفر توسط پزشکان خانواده در سطح یک روستایی و ارجاع ۴۵۰۰ نفر به سطح تخصصی ۲ صورت گرفته است .

مدیرکل بیمه سلامت گیلان گفت : با تاسیس و استقرار صندوق بیماران خاص و صعب العلاج از ۵ به ۱۰۷بیماری خاص و تعداد بیماران خاص از ۳۰۰۰ به ۴۳۵۳۹ نفر رسیده است.

وی متذکر شد :از آغاز تأسیس صندوق تاکنون ۱۹۵۷۶۴ بار مراجعه بیماران خاص و صعب العلاج به مراکز درمانی استان و ۲۰۴ میلیارد تومان توسط اداره کل بیمه سلامت استان پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان از اختصاص پوشش بیمه ای رایگان برای دو بیماری خاص و صعب العلاج خبر داد و گفت: صد در صد تعرفه دولتی و خصوصی سرطان و دیابت توسط صندوق بیماران صعب العلاج بیمه سلامت پرداخت می شود .

وی در خصوص حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت:انعقاد قرارداد با ۳ مرکز خدمات ناباروری استان شامل بیمارستان الزهرا ، بیمارستان پارس و کلینیک مهر ، پرداخت ۸/۵ میلیارد تومان بابت هزینه های درمان ۱۹۹۵ نفر از زوجین نابارور شناسایی شده ، رایگان شدن زایمان طبیعی در بیمارستان های دولتی ، افزایش پوشش داروهای ناباروری از ۱۵ به ۶۳ قلم ، پوشش بیمه حمایتی زوجین نابارور برای خانم ها تا سن ۴۹ و آقایان بدون محدودیت سنی از دیگر اقدامات بیمه سلامت گیلان است .

مدیر کل بیمه سلامت گیلان از کاهش خود پرداخت در مراکز طرف قرارداد از ۳۰ به ۱۵ درصد برای خدمات سرپایی و از ۱۰ به ۵ درصد برای خدمات بستری یکی دیگر از اقدام بیمه سلامت در راستای حمایت از مددجویان بهزیستی ذکر کرد.

مدیر کل بیمه سلامت گیلان گفت ۵۹ خدمت توانبخشی از جمله گفتاردرمانی ، شنوایی سنجی ، بینایی سنجی و کار درمانی جهت ارایه خدمات به ۱۷ هزار توانخواه با همکاری بهزیستی تخت پوشش دارد.

دکتر عاطف خاطر نشان کرد: همه مشمولین دهک های درآمدی ۶تا ۹ جامعه از تخفیفات ویژه ۵۰ تا ۸۰ درصدی و کاهش مشارکت در پرداخت حق بیمه سلامت برخوردارند.

وی با آور شد :در حال حاضر بیش از ۴۰ هزار نفر از مشمولین مذکور تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

مدیر کل بیمه سلامت گیلان صدور اولیه و تمدید بیمه سلامت همگانی ایرانیان ، مشاهده سوابق بیمه ای ، مشاهده تاریخچه خدمات درمانی دریافت شده از جمله کدرهگیری خدمات ثبت درخواست نشان بیماران خاص و صعب العلاج ، ثبت درخواست حمایت دولت ، ثبت شکایات را از قابلیت های سامانه خدمات غیرحضوری bimehsalamatiranan.ir ذکر کرد.

وی به سامانه تلفنی ۱۶۶۶ به صورت شبانه روزی و ۳۳۹۹ در ساعات اداری از جمله راه های ارتباطی با بیمه سلامت گیلان است و مراجعه کنندگان به سامانه خدمات شهروندی با شماره گیری # ۱۶۶۶* می توانند از پوشش بیمه ای خود در بیمه سلامت مطلع شوند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده + 2 =