مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان: سالمندان به مثابه شهروندان ارشد و مایه خیر و برکت در جامعه اند

0 32

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان همزمان با هفته ملی سالمندان، در پیامی این مناسبت را گرامی داشته و از این قشر به عنوان گنجینه های خرد و تجربه و مایه خیر و برکت در خانواده ها و جامعه یاد کرد.

عصر کاسپین/ در این پیام آمده است:

پیری و سالخوردگی امری اجتناب ناپذیر و دوره ای از زندگی بشر است که در دنیای متمدن امروز باید از آن به عنوان یک موفقیت بهداشتی برای دستیابی به افزایش سن امید به زندگی و پیروزی و مقابله با بیماری ها و … یاد نمود.

سالمندان به منزله فرهیختگان و گنحینه های خرد و تجربه تلقی شده و وجود آنها در خانواده ها مایه خیر و برکت و در جامعه مظهری از خردورزی و کاردانی و دنیادیدگی قلمداد می گردند.

در فرهنگ و اعتقادات دینی نیز سالمندان از جایگاه و منزلتی ویژه برخوردار بوده و تکریم آنها یک وظیفه اخلاقی و مسئولیتی برای یکایک آحاد جامعه است.

امروز در دنیای مترقی و پر از تکنولوژی، سالمندان الگو و نمونه ای از سالها فعالیت و تلاش برای پیشرفت و رونق کشورها قلمداد شده و در اعلان های جهانی با عنوان شهروندان ارشد از آنها یاد می گردد.

از این رو با گرامیداشت نهم مهرماه روز جهانی سالمند و پاسداشت جایگاه و منزلت این قشر عزیز، برای تمامی سالمندان این مرز و بوم سلامتی و عزت و بهره مندی از زندگی توآم با آرامش و شادکامی در کنار خانواده ها آرزومندم.

شایان ذکر است گیلان سالمندترین استان کشور بوده و بیش از هشتاد هزار نفر از جمعیت یکصد و هشتاد و پنج هزار نفری مستمری بگیران تامین اجتماعی استان را بازنشستگان، بازماندگان و ازکارافتادگان سالمند تشکیل می دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − چهار =