ملک هفت هکتار زمین برای پایانه مرزی آستارا

0 9

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از تملک هفت هکتار زمین برای پایانه مرزی آستارا و پرداخت هزینه‌ها توسط این سازمان با همکاری استانداری گیلان و آمادگی برای ساخت پایانه خبر داد.

عصر کاسپین/ داریوش امانی در سفر به گیلان و بازدید از محور ترانزیتی مهم آستارا که معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی نیز حضور داشت، اظهار داشت: در دیدار دو ماه پیش وزیر راه کشورمان و معاون نخست وزیر کشور آذربایجان توافق شد تا ظرف چهار ماه، ورود موقت از پل آستاراچای اتفاق بیفتد .

وی خاطرنشان کرد: مقرر شد جمهوری اسلامی در اسرع وقت نسبت به تکمیل زیرساخت‌های خود از جمله سایت موقت پایانه مرزی در این مکان اقدامات لازم را انجام دهد.

امانی با بیان این که بازدید امروز برای بررسی اقدامات انجام شده بود افزود: جلسه جمع بندی را نیز در فرمانداری آستارا برای مشخص شدن برنامه زمان بندی خواهیم داشت تا ظرف دو ماه آینده نسبت به ایجاد سایت موقت و راه دسترسی کامیون ها اقدام شود.

وی یادآور شد: طبق توافق صورت گرفته با جمهوری آذربایجان قرار شد کامیون های خالی را از این نقطه وارد کشور کنیم و کامیون های پر همچنان از پایانه قدیم استفاده کنند .

معاون وزیر راه همچنین در بازدید از پل تخریب شده سیبلی آستارا گفت: ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث پل جدید به صورت خرپایی پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: برآورد اولیه برای انجام این کار نزدیک ۴۰ میلیارد تومان است که ۵۰ درصد از این میزان از طریق ستاد بحران و مابقی توسط سازمان راهداری تامین می شود تا ظرف سه ماه آینده نسبت به بازسازی این پل به صورت ایمن اقدام کنند.

معاون وزیر راه و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از محل احداث پایانه مرزی جدید آستارا ، محل پل جدید و پس کرانه پایانه مرزی آستارا – پل تخریب شده در منطقه سیبلی واقع در محور آستارا- تالش و روند بازسازی پل فلزی مرز آستارا از محوطه گمرک بازدید کرد.

شایان ذکر است معاون عمرانی استانداری گیلان ، فرماندار و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان نیز در این بازدیدها حضور داشتند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 5 =