کارشناسان صهیونیست: پیروزی حماس چشمگیر است/ معضل واقعی اسرائیل بعد از جنگ آشکار می‌شود

0 23

کارشناسان و محافل صهیونیست با اشاره به اینکه حماس پیروزی چشمگیری در عملیات طوفان الاقصی به دست آورده و یک شنبه سیاه را برای اسرائیلی‌ها رقم زد معتقدند این رژیم هیچ تضمینی برای موفقیت در حمله زمینی به غزه ندارد.

عصر کاسپین/ درحالی که عملیات طوفان الاقصی وارد هشتمین روز خود شده، رژیم اشغالگر به تجاوزات هوایی خود علیه مراکز غیرنظامی نوار غزه ادامه می‌دهد اما با وجود همه ادعاهایی که صهیونیست‌ها درباره حمله زمینی به نوار غزه دارند، اطلاعات نشان می‌دهد که در سایه تشکیل کابینه اضطراری، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر و سرویس امنیتی این رژیم تصمیم گرفته‌اند به هرشکلی شده ازجنگ در جند جبهه اجتناب کنند.

اسرائیلی‌ها منتظر محاکمه نتانیاهو خواهند بود

«بن کاسپیت» نویسنده و تحلیلگر صهیونیست در این زمینه می‌گوید، بعد از پایان جنگ در غزه اسرائیلی‌ها منتظر محاکمه نتانیاهو خواهند بود که مفهوم امنیتی اسرائیل را یک بار دیگر بعد از جنگ اکتبر در سال ۱۹۷۳، نابود کرد و یک شنبه سیاه را برای اسرائیلی‌ها رقم زد. ما نمی‌دانیم جنگی که از روز شنبه شروع شده تا چه زمانی ادامه خواهد داشت و هزینه‌های آن چقدر خواهد بود اما من می‌دانم که هیچ گزینه دیگری وجود ندارد.

وی افزود، پیروزی حماس در روز شنبه یک پیروزی چشمگیر بود و طی چند روز گذشته وحشت را بر زندگی اسرائیلی‌ها حاکم کرده و چشمان آنها را اشک‌آلود کرده است. شهرک‌نشینان نمی‌توانند برای خود سلاح تهیه کنند و بنابراین ما اینجا چند ماه سخت را پیش روی خود داریم که هزینه زیادی برای ما خواهد داشت و ویرانی بزرگی را شاهد خواهیم بود. اسرائیل بعد از این که عادت به دروغ گفتن به خودش پیدا کرده بود و بدتر از همه به استکبار خود ادامه می‌داد، مجبور است بهای سنگینی بپردازد.

این کارشناس صهیونیست تصریح کرد، با وجود اینکه اسرائیل تونل‌های حماس را بست، یک حصار و مانع بزرگ در غزه ایجاد کرد، برج‌های نگهبانی بلند و سیستم‌های رباتیک و حسگرهای متعدد و پهپادهای زیادی را مستقر ساخت و نقاط نظارتی ایجاد کرد، اما حماس همه این موانع را پشت سر گذاشت و قفس را شکست و از آن خارج شد. این به معنای فروپاشی دوباره مفهوم امنیتی اسرائیل بعد از فاجعه ۵۰ سال قبل و جنگ اکتبر ۱۹۷۳ است. اما این مفهوم امروز به شکلی وحشتناک‌تر نابود شد و یک شکست اطلاعاتی بزرگ برای اسرائیل رقم خورد.

اسرائیل به سوی نابودی می‌رود

به گفته این تحلیلگر صهیونیست، معضل واقعی اسرائیل بعد از پایان این جنگ خود را نشان می‌دهد؛ اسرائیلی که توسط یک نهاد سیاسی فاسد و ناکارآمد و کثیف و جنایتکار اداره می‌شود و این نهاد با چشم باز اسرائیل را به سوی نابودی می‌برد. با وجود هشدارهای متعددی که به بنیامین نتانیاهو و وزرای افراطی کابینه وی از جمله بزالل اسموتریچ و ایتمار بن گویر داده شده، اما آنها همچنان اسرائیل را به سمت نابودی می‌برند.

«رون بن یشای» دیگر تحلیلگر نظامی رژیم صهیونیستی با انتشار مقاله‌ای در روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت اعلام کرد، روی کار آمدن یک کابینه جنگی در اسرائیل به دلیل نداشتن تعداد وزیر کافی و شایسته در کابینه عادی، امری مهم و ضروری است اما نمی‌تواند راه حلی برای رویارویی با دشمن باشد؛ زیرا آزمون بعدی این کابینه آن است که عملیات زمینی علیه غزه کی و چه زمانی آغاز خواهد شد.

وی افزود، درحال حاضر اسرائیل مشغول حمله هوایی به نوار غزه و هم‌زمان با آن درحال جمع‌آوری مهمات و تدارکات لجستیک برای حمله احتمالی زمینی به نوار غزه است. اما در صورتی که عملیات زمینی در غزه رخ دهد قطعا فلسطینیان ساکن اراضی ۱۹۴۸ وارد این رویارویی علیه اسرائیل خواهند شد و این مسئله موجب می‌گردد تا ما تضمین واقعی برای موفقیت در عملیات زمینی نداشته باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو + نه =