به مناسب روز جهانی کارآفرینی: محدثه محمدی، دکترای ریاضی و موسس مدارس فردای برتر

0 39

یادداشت؛ محدثه محمدی

عصر کاسپین/ کارآفرینی ساختن و بنا کردن است و کار آفرین هدفش این است که زندگی را برای دیگران زیباتر سازد.
یک کارآفرین اهل خیال‌بافی و رویاپردازی است ولی این بدان معنی نیست که زمان را با رویاپردازی راجع به موفقیت بگذرانیم و از کار عملی و دشوار برای رسیدن به موفقیت غافل بمانیم.
افکار و ایده‌های خوب باارزش هستند اما در حین اجرایی کردن مشکلات زیادی سد راه می‌شوند و کار اصلی کارآفرین در واقع زمانی شروع می‌شود که برای حل مشکلات تلاش می‌کند.
بیرون آمدن از شرایط و ناحیه امن خود و درگیر چالش‌های کارآفرینی شدن ممکن است در بعضی افراد این سوال را به‌وجود آورد که آیا ارزشش را دارد؟
بعضی افراد در مسیر کارآفرینی بارها ممکن است پشیمانی به سراغشان بیاید و بخواهند پرچم سفید را به نشانه تسلیم بالا بیاورند!
اما کار آفرینان موفق افرادی هستند که تسلیم شدن و رها کردن کار در میانه راه را از خود دور می‌کنند و تنها راه‌حل مشکلات را رودررویی و عبور کردن از وسط ‌آن‌ها می‌دانند.
در کار و حتی در زندگی اتفاق‌هایی پیش می‌آید که از دایره اختیار ما خارج هستند، در این مسیر گاه با افرادی آشنا می‌شوید که شما را یاری می‌رسانند و باعث رشد و دلگرمی شما می‌شوند و گاه افرادی که خواسته یا ناخواسته به شما ضربه می‌زنند و شما را در میانه راه با حجمی از دغدغه‌ها تنها می‌گذارند.
یک کارآفرین به این موضوع واقف است که رویارویی با چالش‌ها اجتناب ناپذیر است و در واقع می‌داند و پذیرفته است که همین سختی‌ها و عبور از آن‌ها هستند که شخصیت ما را شکل می‌دهند، خلاقیت ما را به کار می‌اندازد و باعث‌ می‌شود غرور را کنار بگذاریم و افتاده تر باشیم.
و اما تجربه شخصی بنده به عنوان یک کارآفرین که از سال ۹۸ با تاسیس یک آموزشگاه و جذب یک نیرو شروع شد و اکنون در سال ۱۴۰۲ با تاسیس و شراکت در دو پروژه مدرسه داری و ۲۴ پرسنل، بسیار پر فراز و‌ نشیب و مسیری پر از اشک‌ها و لبخند‌هاست.
به عنوان سخن پایانی، تقاضایی که می‌دانم درخواست بسیاری از کارآفرینان از جامعه و مسئولین محترم است را بیان میکنم، از کارآفرینان خصوصا کارآفرینان جوان حمایت کنید، بی‌شک و قطعا آنان به حمایت شما برای رفع موانع و چالش‌ها نیاز دارند.
کسب مجوز در سیستم‌های اداری و سامانه‌ها پروسه بسیار ناهموار و دارای مشکلات عدیده‌ای هست که انرژی بسیاری را همان ابتدای مسیر می‌گیرد.
هزینه‌های شروع و توسعه کسب کار قطعا نیازمند حمایت بیشتر دولت است و در آخر همراهی و دلگرمی افراد جامعه است که پایداری هر کسب و کاری را رقم می‌زند.
دنیا به افراد جسور و کارآفرین نیازمند است.
به امید موفقیت روز افزون در این مسیر برای جوانان عزیز و آبادانی و پیشرفت کشور عزیزمان ایران که مرهون تلاش‌های همین عزیزان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 1 =