تفاهم نامه همکاری اداره کل میراث فرهنگی و اتاق بازرگانی گیلان امضا شد

0 5

ولی جهانی با اعلام این خبر گفت: فی مابین اداره کل میراث فرهنگی استان گیلان و اتاق بازرگانی در جهت پیشبرد اهداف وهمکاری های مشترک تفاهم نامه ای امضا شد .

عصر کاسپین/ این جلسه که با حضور مدیر کل و معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی و رئیس اتاق بازرگانی استان و رئیس کمسیون صنایع دستی اتاق و سایر کارشناسان و اعضا برگزار شد موضوعات مختلفی از قبیل آموزش های عمومی و تخصصی رشته مختلف صنایع دستی و هنرهای سنتی و برپایی نمایشگاه ها موقت و فصلی در سطح استان و ملی و بین المللی و ایجاد و برپایی بازارچه های دائمی محصولات صنایع دستی و همچنین چگونگی افزایش صادرات محصولات صنایع دستی و رفع چالش ها و موانع در این حوزه و صدور کارت های بازرگانی برای هنرمندان های تراز اول و فعال در هر رشته و در اختیار قرار دادن بناهای تاریخی قابل استفاده برای ایجاد فروشگاه و نمایشگاه های فصلی و موقت و… مطرح گردید.

لازم بذکر است که گیلان دارای ۲۹ هزار هنرمند فعال در ۸۱ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی می باشد و باتوجه به اینکه گیلان دارای ۷ روستا و شهر ملی و جهانی در رشته های سفال و چادر شب و رشتی دوزی و چوبتراشی و شال بافی و حصیر و گلیم است دارای ظرفیت بسیار بالا جهت افزایش صادرات به کشورهای شمالی ایران مثل روسیه و آذربایجان و ترکمنستان و ازبکستان و تاجیکستان و …. را دارد . از مزیت های صادرات افزایش ارز آوری و ثبات اقتصادی وایجاد اشتغال دائم و در حوزه اجتماعی باعث انتقال فرهنگ و هنر های اسلامی ایرانی می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × پنج =