در جلسه شورای شهرستان رشت عنوان شد : ارائه چند طرح پیشنهادی توسط رییس شورای شهرستان برای بهبود خدمات ثبتی  

رییس شورای شهرستان رشت : تسهیل صدور سند برای املاک فاقد سند

0 31

بیست و دومین جلسه شورای شهرستان رشت با حضوراعضا شورا و رییس اداره نقشه برداری و کاداس اداره ثبت اسناد و املاک استان گیلان برگزار شد .
عصرکاسپین اختصاصی/رییس شورای شهرستان رشت با اشاره به جنایت ها و کشتارهای کودکان در جنگ غزه اظهار داشت: حرکت خبیث استکبار جهانی به سرکردگی امریکا را محکوم میکنیم و امیدواریم که سران استکبار به سر عقل آمده و دست از کشتار جمعی مردم غزه بردارند.

خوی استکباری و خوی وحشی گری امریکا منجر به چندین جنگ در خاورمیانه شده است که این جنگ ها باعث شده انسان های بی گناهی کشته بشوند.

عزیزی افزود: متاسفانه استکبار جهانی با این خلق و خو میشود نماد آزادی و آزادی خواهی اما ایرانی که هیچ عقبه جنگی ندارد و اگر هم جنگی بوده صرفا دفاع از آب و خاک بوده میشود محور شرارت و تروریسم ، که این جوک قرن است و صرفا دروغی است که ما در صفحه های مجازی ضد بشری میشنویم.

رییس شورای شهرستان رشت با اشاره به جنگ غزه خاطر نشان کرد: این جنگ وجدان خیلی از مردم آزادی خواه جهان را بیدار کرد. تجمعاتی که در کشورهای مختلف صورت گرفته ، در نوع خودش بی نظیر بود و این نشان دهنده وجدان بیدار مردم جهان است.
عزیزی عنوان داشت:طرحی در مجلس مطرح است که بر اساس این طرح قرار است که اداره ثبت اسناد و املاک از قوه قضائیه منفک و زیرمجموعه یک وزارت خانه بشود.

رییس شورای شهرستان رشت برای بهبود خدمات ثبتی در استان، چند طرح پیشنهادی به اداره ثبت اسناد و املاک ارائه داد که این طرح ها بدین صورت می باشد:
۱)انعقاد تفاهم نامه با اداره ثبت اسناد و دفاتر ثبتی جهت بسترسازی سامانه الکترونیکی استعلام املاک به منظور
امکان ثبت استعلامات بصورت الکترونیکی،امکان اسکن مدارک مورد نیاز در بستر نرم افزاری و امکان مشاهده نتیجه استعلام با قابلیت پرینت است.
همچنین به رسمیت شناختن پاسخ استعلام ارسالی از شهرداری به دفاتر، بررسی و مطابقت نقل و انتقال، اصالت پاسخ استعلام صادره از طریق شهرداری، در اختیار گذاشتن اسامی مالک یا مالکین به همراه اطلاعات ثبتی به صورت آفلاین و آنلاین پس از دریافت مستندات ( این طرح در شهرداری های مثل شیراز تهران ارومیه انجام شده یا در حال انجام است)

.۲/ اخذ مفاصا حساب در دفاتر اسناد رسمی، ارتباط دو سویه و الکترونیک در صدور پروانه و تفکیک آپارتمان ها و اجرائی شدن ماده ۹ قانون حد نگار، که این موارد هم منوط به فراهم شدن بستر الکترونیک بین ثبت و شهرداری است که از نتایج آن تسریع امور شهروندان و شفافیت می باشد
۳_ تسهیل صدور سند برای املاک فاقد سند
۴_شهرداری مختصات املاکی که در اختیار دارد را در اختیار سازمان ثبت اسناد و املاک قرار دهد تا نسبت به جانمایی و تثبیت آن در کاداستر اقدام و سند کاداستری صادر شود. همچنین مدارکی که در حوزه تحت مالکیت شهرداری است در اختیار سازمان گذاشته شود و سازمان ثبت نسبت به جانمایی و تثبیت آن اقدام می‌کند که این امر می‌تواند مربوط به خیابان‌ها، کوچه‌ها و فضای سبز باشد.

شفاف سازی ، مکانیزه کردن فرآیند و تسهیل روند ، از تخلفات جلوگیری میکند.

رضا پیله ور رییس اداره نقشه برداری و کاداس ثبت اسناد و املاک استان گیلان در این جلسه اظهار داشت: قانون جلوگیری از کوچک شدن زمین‌های کشاورزی و درخواست افراد غیربومی برای خرید و ساخت و ساز زمین‌های کشاورزی، روند اجرای طرح کاداستر برای زمین‌های کشاورزی گیلان را کُند می‌کند که سرعت این فرآیند در چندماه گذشته افزایش یافته است.

وی اجرای طرح کاداستر و شناسنامه دار شدن همه زمین‌های استان به عنوان یکی از شاخصه‌های توسعه یافتگی در گیلان و کاهش دعاوی دادگستری در خصوص املاک را از مزایای اجرای این طرح عنوان کرد.

پیله ور در توضیح کاداس عنوان کرد: کاداس یعنی مدیریت بهینه زمین، کاداس یک سیستم هوشمند است که تشکیل شده از دوبخش که  یک بخش آن اطلاعات هندسی شامل نقشه ها است و بخش دیگر اطلاعات توصیفی است که این دوبخش باهم ترکیب شده و یک سیستم نظام مند را تشکیل میدهد.
وی با اشاره به روند کند صدور سند در روستاها عنوان کرد: سعی میکنیم فرآیند صدور سند در روستاها را افزایش بدهیم.

وی اظهار داشت : شفاف سازی ، مکانیزه کردن فرآیند و تسهیل روند ، از تخلفات جلوگیری میکند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار + چهار =