رئیس شورای شهر رشت: باید عنوان رشت شهر خلاق خوراک در جای جای رشت مشاهده شود/ ارائه کنتور برق به ون کافه ها

0 4

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: عنوان رشت شهر خلاق خوراک یونسکو برند ویژه ای است که باید در جای جای شهر رشت مشاهده و آورده هایش نصیب رشت و رشتوندان شود.

عصرکاسپین/ محمد حسین واثق کارگرنیا عصر امروز در جلسه مشترک کمیسیون های بهداشت ، محیط زیست_ معماری و شهرسازی _ عمران و حمل و نقل شورای رشت اظهار کرد: در کنار ون کافه هایی که در حوزه خوراک فعالیت دارند شاهد فعالیت خودروهای دیگری که مشغول عرضه دیگر محصولات از جمله پوشاک و …هستند می باشیم که در کنار تشدید مشکلات ترافیکی موجب گلایه و دغدغه مغازه داران نیز شده است.

وی با تاکید به اینکه مغازه داران فعالیتشان قانونی و در قبال فعالیت در شهر مالیات و عوارض مربوطه را پرداخت می کنند افزود: از شهرداری تقاضا دارم بر اساس ماده ۵۵ قانون پیرامون این گونه فعالیت ها ورود کند و شهرداری رشت برای ساماندهی وضعیت موجود نیازمند همراهی دستگاه قضا، راهور .. است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید به اینکه باید عنوان رشت شهر خلاق خوراک یونسکو به درستی معرفی و شناسانده شود بیان کرد : باید این عنوان را در جای جای رشت مشاهده کنیم و یقینا این عنوان برای گردشگران نیز بسیار جذاب است و متاسفانه علیرغم اینکه در زمان برگزاری همایش شهرهای خلاق ایران در رشت ، کلنگ احداث بازارچه خوراک در بوستان ملت به زمین خورد ، تا کنون هیچ اقدام موثری از این بابت مشاهده نشده و گویا هیچ عزمی در این باره در شهرداری وجود ندارد.

کارگرنیا با اشاره به اینکه در برخی نقاط پیاده راه فرهنگی رشت شاهد حضور بانوانی هستیم که غذاهای محلی رشت را عرضه می کنند افزود: این اقدام موجب رونق پیاده راه فرهنگی رشت شده است اما در موضوع فعالیت ون کافه ها در کنار نازیبا شدن معابر رشت ، بار ترافیکی شدیدی نیز به شهر تحمیل می شود.

وی به اقدام اداره برق پیرامون واگذاری امتیاز کنتور برق به ون کافه ها اشاره کرد و گفت : اداره برق در اقدامی عجیب به تعدادی از این ون کافه ها کنتور برق داده است و این موضوع تامل برانگیز است .

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه ساماندهی ون کافه ها باید از تمامی جوانب بررسی شود گفت: پیشنهاد می کنم مشاوری برای این موضوع انتخاب و پس از بررسی جوانب اجتماعی، ترافیکی و… در این باره تصمیم گیری شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 + 20 =