رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت: به مناسبت روز رشت حدود صد رویداد بزرگ پیش بینی شده است

0 26

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت با اشاره به نداشتن گواهینامه ، بیمه و کلاه ایمنی اکثر موتور سواران تاکید کرد :
همشهریان عزیزم را به رعایت قانون دعوت میکنم

عصرکاسپین /علیرضا تاج شهرستانی با تشکراز زحمات اعضای کمیسیون فرهنگی و مشاوران شورا گفت : در ابتدا میخواستم پیامی داشته باشم برای همه عزیزانی که در شهر از موتور سیکلت استفاده می کنند و احساس بنده این است اکثر عزیزانی که می خواهند موتور سیکلت خریداری کنند بیشترین دغدغه آنان قیمت موتور است اما گویی هیچ قانونی برای موتور سواری نیست و به راحتی چراغ قرمز را نیز رد می کنند و به گونه ای رفتار می کنند که موتورسوار از هر مسیری می تواند عبور کند.
وی در ادامه افزود : با همه بی نظمی های شهر کوتاه آمدیم اما به عنوان کوچک مردم شهر خودم عرض می کنم به هر گونه ای که دوست داریم رفتار نکنیم و خودمان را جای مسئولان و بقیه همشهریان نیز قرار بدهیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت با اشاره به حضور موتور سواران در پیاده راه فرهنگی تاکید کرد : عزیزان موتور سوار زمانی که تا پیاده فرهنگی می آیند موتور خود را پارک کنند و چند دقیق پیاده روی داشته باشند ، بنده همشهریان عزیزم را به رعایت قانون دعوت میکنم .

علیرضا تاج شهرستانی تصریح کرد : متاسفانه بعضی از همشهریان رشتی ما به گونه ای رفتار می کنند که نیاز است به تعداد هر کاسب و هر شهروند یک نیروی انتظامی حضور داشته باشد تا نظم را برقرار کند.
وی با اشاره به نداشتن گواهینامه ، بیمه و کلاه ایمنی اکثر موتور سواران تاکید کرد : اگر به فکر خود نیستید به فکر خانواده های خود باشید .
تاج شهرستانی گفت : همه ما در یک شهر زندگی می کنیم و همه ما یک خانواده ایم و اگر آسیبی به یکی برسد به بقیه هم آسیب می رسد و همه باید به فکرهم باشیم.

در ادامه زره پوش مشاور کمیسیون با پیشنهاد تشکیل یک کارگروه مشترک برای ساماندهی دست فروشان گفت : حتی اگر دست فروشی یک شغل کاذب باشد باید بپذیریم که بخشی از فضای پیاده راه فرهنگی و مطهری رشت فضای دست فروشی شده است و ما نمی توانیم آنها را رها کنیم و اگر یک کارگروه تشکیل بدهیم ، می توانیم یک ساز و کار مناسب برای آن داشته باشیم.

سید پیام جعفری نیا ، رئیس سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهرداری با اشاره به اینکه در چهارهفته پیش رو هر هفته قرار است یک خیابان از نظر زیباسازی و فضای سبز آماده شود گفت : کارهای زیباسازی خیابان حاجی آباد آماده است و فقط نور پردازی باقی مانده و هفته بعد خیابان فلسطین و بعد مسکن مهر و هفته چهارم گذرفرهنگ از میدان فرهنگ تا سه راه منظریه انجام می شود .
وی در ادامه افزود : چالش اصلی در بحث زیباسازی و کنگره شهدا که در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد شد کمبود بودجه است.

محجوب سرپرست سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت با تقدیر و تشکراز زحمات رئیس سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهرداری رشت اظهار داشت : فعال کردن گروه های مردمی در پیاده راه فرهنگی رشت با تلاش هر دو مجموعه بود و ۱۳ آبان روز دانش آموزو روز مبارزه با اسکتبار جهانی نزدیک است و انشاالله راهپیمایی باشکوهی را شاهد خواهیم بود .
وی با اشاره به دو رویداد بزرگ ، روز رشت و سالگرد میرزا کوچک جنگلی در آینده نزدیک افزود : یک رویداد تولید محور جنگل بارانی را با موشن گرافی ، مصاحبه ، کلیپ ، نقاشی و … خواهیم داشت که کار بسیار بزرگی است .
سرپرست سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت تصریح کرد : در حوزه روز رشت حدود صد رویداد بزرگ مردم رشت در مقابله با روس ها و انگلیسی ها و رویدادهای فرهنگی و اجتماعی پیش بینی شده است و یک نمایشگاهی به صورت نقاشی و دیجیتال آماده و تصویری برای آن ساخته خواهد شد و در بحث هویتی جشنواره ساخت عروسک با پسماند و وسایل بازیافتی که پیام شهروندی دارد را خواهیم داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه + یک =