مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان خبر داد: اجرای روکش آسفالت در ۱۹۴ کیلومتر از راه های گیلان

0 30

«غلامعلی نیک فهم» از اجرای روکش آسفالت با هدف حفظ و نگهداری راه‌های استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: طی نیمه نخست سال جاری ۱۹۴ کیلومتر از محورهای شریانی و اصلی استان روکش آسفالت شدند.
عصر کاسپین/ وی با بیان اینکه رویه و جسم جاده‌ها بر اثر تردد وسایل نقلیه و نمک پاشی و گذشت زمان مستهلک شده و نیاز به ترمیم دارند، عنوان کرد: طی مدت مذکور با استفاده از آسفالت گرم ۱۵۰ کیلومتر از راه‌ها روکش شد؛ همچنین در ۴۴ کیلومتر نیز آسفالت حفاظتی(اسلاری سیل) انجام شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان تصریح کرد: روکش آسفالت حفاظتی میکروسرفیسینگ نوعی روش جدید ترمیم و نگهداری راه‌هاست و به همین منظور در ۳۳ کیلومتر به این روش عملیات انجام شد.
نیک فهم با بیان اینکه در ۱۱ کیلومتر به روش لکه‌گیری و درزگیری عملیات صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: برای عملیات ذکر شده مقدار ۱۲۹ هزار و ۵۳۰ تن قیر و آسفالت مصرف شده است.
جابجایی نزدیک به ۲ میلیون مسافر در گیلان

وی در ادامه به جابجایی یک میلیون و ۸۵۳ هزار و ۵۴۰ مسافر طی نیمه نخست امسال در استان اشاره کرد و گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد دو درصدی برخوردار بوده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان اینکه در مدت مذکور تعداد ۳۳۶ هزار و ۴۴۷ سفر در استان صورت گرفته است، عنوان کرد: ۶۴ درصد سفرها برون استانی و ۳۶ درصد آنها درون استانی بودند؛ همچنین ۸۵ درصد آنها با سواری، ۱۳درصد با مینی بوس و یک درصد نیز با اتوبوس طی طریق کردند.
وی با اشاره به وجود ۱۴۱ شرکت و مؤسسه حمل و نقل مسافر در سطح استانف یادآور شد: تعداد ۳۱۴۶ راننده نیز در گیلان در امر جابجایی مسافر فعالیت دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت − سه =