هزار گیلانی تحت پوشش صندوق حمایت از بیمارهای خاص

0 1

محمود عاطف راد مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان امروز در نشست مشترک با مدیر و اعضای هیئت تحریریه خبرگزاری فارس گیلان در رشت دیدار و گفت‌وگو کرد.

عصر کاسپین/ مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان با اشاره به سه مأموریت بیمه سلامت، اظهار کرد: پوشش فراگیر بیمه برای همه، افزایش کمی و عمقی خدمات درمانی، حفاظت مالی و حرکت در جهت دفاع از حقوق بیمه‌ای مردم، سه مأموریت سازمان بیمه سلامت است.

وی با اشاره به پوشش ۵۴ درصدی بیمه سلامت در گیلان، افزود: یک‌میلیون و ۳۰۶ هزار نفر از جمعیت دو میلیون و ۵۰۰ هزارنفری استان گیلان زیر چتر بیمه‌ای بیمه سلامت هستند.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان با بیان اینکه ۸۲ درصد جمعیت بیمه‌شده در استان یعنی بیش از یک‌میلیون و یک‌صد هزار نفر در گیلان کاملاً رایگان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: تمام روستائیان و افراد در شهرهای زیر بیست هزار نفر، همه مددجویان بهزیستی و کمیته امداد و همه افراد تا پنج دهک اول درآمدی به‌طور کاملاً رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرارگرفته‌اند.

عاطف راد با اشاره به وضعیت بیمه‌ای دیگر دهک‌های اجتماعی نیز بیان کرد: برای پوشش بیمه‌ای دهک‌های درآمدی ۶ تا ۹ هم تخفیف ۵۰ تا ۸۰ درصدی در نظر گرفته‌شده است و فقط دهک ۱۰ اجتماعی در استان هستند که پوشش بیمه آن‌ها با پرداخت هزینه بوده و مابقی با حداقل پرداختی، بیمه می‌شوند.

عاطف راد، از پرداخت ۱۳ هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال به مؤسسات درمانی طرف قرارداد طی یک سال گذشته بابت ارائه خدمت به بیمه‌شدگان بیمه سلامت خبر داد و خاطرنشان کرد: این در حالی است که بیش از یک‌میلیون یک‌صد هزارنفری از بیمه‌شدگان بیمه سلامت، ریالی بابت حق بیمه پرداخت نمی‌کند و به‌طور کاملاً رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرارگرفته‌اند.

وی از افزایش کمی و کیفی خدمات در بیمه سلامت خبر داد و گفت: راه‌اندازی صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج یکی از این اقدامات است.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان از پوشش ۱۰۷ بیماری در صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج خبر داد و گفت: امروز ۴۲ هزار بیمار خاص و صعب‌العلاج تحت پوشش این صندوق هستند.

عاطف راد پوشش انواع سرطان‌ها، بیماری‌های متابولیک و عصبی-عضلانی و دیابتی را عمده مراجعان به صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج برشمرد و گفت: امروزه برای ۵۱ بیماری شایع تحت پوشش صندوق، پرداختی‌ها به ارائه‌کننده خدمت کاملاً الکترونیکی است و روند درمان را بسیار تسهیل کرده است.

وی تقویت بخش دولتی درمان را لازم دانست و گفت: گسیل بیماران برای درمان به بخش خصوصی آن‌ها را با چالش عدیده در پرداخت هزینه‌ها مواجه می‌کند و ممکن است شیرینی خدمت بیمه سلامت را درک نکنند.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان با اشاره به تسهیلات مالی به بیمه‌شدگان نیز گفت: ۱۸ میلیارد تومان وام به ۴۵۰ متقاضی صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج از ابتدای فعالیت صندوق پرداخت شده است.

عاطف راد از حمایت ویژه بیمه سلامت به درمان ناباروری در راستای جوانی جمعیت و حمایت از خانواده خبر داد و گفت: بیش از ۶۳ قلم دارو، ۵۷ خدمت آزمایشگاهی و ۲۸ قلم تجهیزات پزشکی و ۷ خدمت تصویربرداری در راستای خدمات تشخیصی درمانی زوج‌های نابارور تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

وی از فعالیت سه مرکز درمان ناباروری در گیلان خبر داد و گفت: هزینه ۹۰ درصد تعرفه‌های دولتی این مراکز توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود و تاکنون برای دو هزار زوج نابارور ۸.۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان از افزایش کدهای خدمتی تحت پوشش بیمه سلامت از ۹ کد به ۵۹ کد جهت مدد جویان بهزیستی خبر داد و گفت: بیش از ۱۷ هزار از مددجویان بهزیستی از این خدمت استفاده می‌کنند و بابت آن طی یک سال گذشته تا ۲۲ میلیارد تومان به مؤسسات طرف قرارداد پرداخت شده است.

عاطف راد بیمه سلامت را بیمه پاسخگو دانست و گفت: شماره تلفن ۱۶۶۶ به‌طور شبانه‌روزی پاسخگوی سؤالات بیمه‌شدگان سازمان بیمه سلامت است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 − شش =